اخبار
کد خبر : 1358 ۱۳۹۴/۱۰/۰۹   

نشریات اعتبار خود را به هر قیمتی به حراج نگذارند

حضور 12 درصدی زنان در انتخابات امیدوارکننده است

 

فعال حقوق زنان در آذربایجان غربی گفت: نشریات و گروه های حامی آنها آنقدر باید عقلانیت داشته باشند که اعتبار خود را به هر قیمتی به حراج نگذارند و اهداف سیاسی خود را با چنین شیوه هایی دنبال نکنند.

به گزارش نای قلم، فرانک فاریابی در گفت و گوی اختصاصی با اشاره به انتشار مطلبی علیه شهیندخت مولاوردی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان در هفته‌نامه یالثارات ارگان انصار حزب‌الله، اظهار کرد: در آموزش های دینی و اخلاقی و قانونی به ما آموخته اند که هتک حرمت افراد عملی مذموم و نادرست هست، انتشار مطلب نادرست و غیراخلاقی در مورد اشخاص بیش از آنکه به شخص ضربه بزند به خود ناشر و گوینده ضربه می زند.

وی افزود: اینگونه روش ها در طول زمان به نفع زنان و به ضرر طراحان چنین سناریوهایی خواهد بود.

فاریابی ادامه داد: حضور حدود 12 درصدی زنان در این دوره از انتخابات امیدوارکننده است اما باید در زمینه ورود زنان به عرصه های تصمیم گیری به طور جدی تلاش شود.

فعال حقوق زنان در آذربایجان غربی اضافه کرد: زنان ما دارای ظرفیت های بالا و آمادگی در تمام صحنه ها هستند و در مورد شرکت در نامزدی انتخابات مجلس، براساس همین ظرفیت های موجود شرکت کرده اند گرچه نسبت به دوره های قبل افزایش داشته اما هنوز قابل قبول نیست.

وی با اشاره به اختصاص 30 درصد از ليست اصلاح‌طلبان به زنان، افزود: در شرایط حاضر ظرفیت های لازم نهفته است و تا 30 درصد سهم درخواستی فاصله داریم.

فاریابی تصریح کرد: سهم بالای زنان در عرصه های مختلف دانشگاهی، علمی، اقتصادی، جمعیتی و... حضور پررنگ تر آنها در قانونگذاری کشور هم مورد انتظار و هم مورد نیاز هست چرا که این ظرفیت در بانوان وجود دارد و باید با خودباوری و برنامه ریزی مشارکت بیشتر داشته باشند.

وی در زمینه حمایت جریان اصلاحات برای حضور پرقدرت زنان اصلاح‌طلب در مجلس دهم نیز گفت: جریان اصلاح طلب از آغاز حامی حضور بانوان بوده و یکی از ویژگی های برجسته و ممتاز این جریان در توجه و حمایتی هست که از بانوان دارد. 

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا