اخبار
کد خبر : 13576 ۱۴۰۰/۰۶/۰۱   ۱۰:۵۶:۰۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:
بهترین واکسن کرونا در دسترس‌ترین واکسن است

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: انجام واکسیناسیون یکی از بهترین راه‌های جلوگیری از بیماری کرونا است و بهترین واکسن کرونا نیز در دسترس‌ترین واکسن است.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده امروز در گفتگوی خبری اظهار کرد: تمام واکسن‌های کرونا در ابتدای تزریق ممکن هست عوارضی مثل سردرد، بدن درد، تب، لرز، تهوع و استفراغ وجود داشته باشد که طبیعی است و بعد از یک یا دو روز رفع می شود.

وی افزود: کسانی که قبلا به بیماری کرونا مبتلا شده اند با تزریق اولین دوز واکسن کرونا به علت وجود آنتی بادی، ایمنی زیادی در بدنشان ایجاد می شود .

آقازاده اضافه کرد: در راستای حفاظت از کادر درمان، تزریق دوز سوم را درخواست کرده‌ایم.

این مقام مسئول ضمن تبریک فرا رسیدن روز پزشک، در خصوص علت عدم برگزاری مراسم روز پزشک گفت: شعار ما پرهیز از تمام تجمعات و دورهمی ها است و در راستای مبارزه با بیماری کرونا برگزاری هرگونه مراسم، دادن گل و شیرینی و...توسط دانشگاه علوم پزشکی ممنوع شده است که یکی از راه‌های اصلی ابتلا نیز همین موارد است.

وی جایگاه معنوی پزشکان را بسیار بالا عنوان و تصریح کرد: من بر دستان همکاران پزشک بوسه می زنم، این عزیزان چه در زمان جنگ تحمیلی و چه در زمان مبارزه با بیماری کرونا سختی های زیادی متحمل شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان در خصوص خبر درج شده در فضای مجازی مبنی بر فوت 23 نفر بیمار کرونایی در بیمارستان طالقانی گفت: فوتی های استان در هفته گذشته زیر 20 نفر بود که در این هفته آمار فوتی ها به بالای 20 نفر رسیده به طوریکه در 28 مرداد 28 فوتی و در 29 مرداد 31 فوتی در استان داشتیم.

وی ادامه داد: از بین این فوتی ها، 12 فوتی مربوط به ارومیه بوده که همه این 12 نفر نیز صرفا در بیمارستان طالقانی رخ نداده است بلکه سه نفر در همان روز فوتی کرونایی در بیمارستان طالقانی داشتیم.

آقازاده ادامه داد: این خبر از معاون سیاسی امنیتی استانداری به ما گزارش شده بود، پیگیری‌های لازم انجام و تکذیبیه نیز صادر شد.

این مقام مسئول با تاکید بر مناسب بودن نسبی وضعیت استان در خصوص کرونا نسبت به استان‌های دیگر افزود: این خبر از بیرون کشور هدایت می شد و هدف نشان دادن وضعیت غیرقابل کنترل بیماری کرونا بود، واقعیت این است که در هر 50 ثانیه یک نفر به کرونا مبتلا می شود و ابتلا با فوت خیلی فرق دارد.

آقازاده ادامه داد: آمار بستری، فوت و...هر روز به طور شفاف به شهروندان گزارش می شود و هدف از این شفافیت، ایجاد زنگ خطر در مردم جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام خودمراقبتی است.

آقازاده در خصوص خبر قطع شدن برق بیمارستان‌ها گفت: تمام بیمارستان‌های استان مجهز به ژنراتور هستند بعبارت دیگر احتمال قطعی برق در بیمارستان صفر است به طوری که حتی در صورت قطعی برق سراسری، بیمارستان‌ها به صورت اتوماتیک از ژنراتورها برای برق رسانی استفاده می کنند.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا