اخبار
کد خبر : 13525 ۱۴۰۰/۰۵/۲۳   ۱۹:۴۰:۳۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:
به زودی وضعیت آذربایجان غربی مشابه خوزستان می‌شود

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: به زودی وضعیت استان در خصوص بیماری کرونا مشابه استان خوزستان می‌شود.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده امروز در گفتگویی با تاکید بر آمار بالای فوتی به علت کرونا در استان اظهار کرد: تعداد مراجعات بیماران کرونایی به مراکز بهداشت استان بیش از هفت برابر شده که آمار فزاینده‌ای است.

او افزود: تعداد مراجعات بیماران به مراکز ۱۶ ساعته خیلی زیاد شده به طوری که تعداد مراجعات از نزدیک به ۶۰۰ نفر به چهار هزار و 500 نفر رسیده که آمار فزاینده‌ای است.

آقازاده اضافه کرد: ظرفیت بیمارستان‌های طالقانی، امام خمینی(ره)، امام رضا(ع) و بیمارستان مطهری که جدیدا به بیمارستان کرونایی افزوده شده تکمیل شده و سایر بیمارستان‌ها اعم از دولتی و خصوصی نیز بیماران کرونایی را پذیرش نموده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: تعداد بیماران در بخش‌های ICU افزایش یافته و آمار فوتی های کرونایی در استان دو رقمی شده است.

این مقام مسئول در ادامه یادآور شد: در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم استان، تعداد فوتی خیلی بیشتر از این می‌شود.

او با تاکید بر نیاز اورژانسی به نیروی انسانی و کادر پرستاری در بخش‌ها گفت: برای رفع کمبود کادر پرستاری از امروز دانشجویان ترم آخر پرستاری در بخش‌ها استفاده خواهیم کرد.

آقازاده در خصوص نیاز به نیروی انسانی در بخش درمان استان گفت: قبلا در برنامه تلویزیونی نیاز به کادر پرستاری را یادآور شده و حتی از همکاران بازنشسته این صنف نیز دعوت به همکاری کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان یادآور شد: مردم استان می‌توانند از طریق رعایت پروتکل‌های بهداشتی از افزایش بار کاری این عزیزان خودداری کنند.

آقازاده با تقدیر ویژه از کادر سلامت استان افزود: کادر سلامت در حال جانفشانی هستند و از همه توان خود برای مبارزه با کرونا استفاده می‌کنند.

او با تاکید بر وجود عادی انگاری بیماری کرونا در جامعه گفت: برای مبارزه با کرونا دورهمی‌ها، مهمانی‌ها، تجمعات در پارک‌ها باید حذف شود، چون دور همی‌ها باعث سرایت و تولید کننده بیمار هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه گفت: مسئولان استانی با نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مردم استان با پرهیز از شرکت در تجمعات بخصوص در ایام محرم از سرایت بیماری جلوگیری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در نهایت به فرمایش مقام معظم رهبری هر خانه یک حسینیه تاکید کرد و افزود: از مردم عزادار استان درخواست می‌کنم که از شرکت در تجمعات عزاداری پرهیز کرده و از برنامه‌های صدا و سیما که برای ایام عزای حسینی تهیه شده استفاده کنند و در صورت شرکت در مراسمات عزاداری، حتما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا