اخبار
کد خبر : 1352 ۱۳۹۴/۱۰/۰۸   

حماسه 9 دي متعلق به يك جريان سياسي نيست

يك استاد دانشگاه گفت: حماسه 9 دي متعلق به يك جريان سياسي و گروه خاصي نيست.

به گزارش ناي قلم، جعفرصادق فيضي در گفت‌وگوي اختصاصي با بيان اينكه حماسه 9 دي به مفهوم تقابل بين اصلاح‌طلبان و اصولگرايان نيست، اظهار كرد: اين حماسه يك حركت ملي و مردمي براي تثبيت و مشروعيت نظام محسوب مي‌شود.

فعال سياسي و فرهنگي با بيان اينكه برخی‌ها قدرت را به هر قيمتي می‌خواهند حتي با زير پا گذاشتن حريف و رقيب خود، متذكر شد: عده‌اي با دستاويز قرار دادن حماسه 9 دي به دنبال اين هستند تا در شرايط رقابت انتخاباتي برای طرف مقابل مشكل ايجاد كنند كه نبايد این‌گونه باشد، مصالح و آينده نظام جمهوري اسلامي ايران در گرو اين است كه امروز مردم در صحنه باشند و راي دهند و مهم نيست برنده اين انتخابات اصولگرايان باشند يا اصلاح‌طلبان چرا كه هر دو گروه قابل احترامند.

وي در ادامه سخنان خود با بيان اينكه براي توسعه مشروعيت نظام جمهوري اسلامي ايران بايد در چارچوب قانون به همگرايي فكر كنيم نه تقابل، گفت: جریان اصلاحات به عنوان یک جریان اصیل درون نظام، چه در سال‌هاي قبل از 88 و چه بعد از آن هميشه در چارچوب قانون حركت كرده و قاعدتا نمی‌خواهد که ساختار‌شکنی کند چرا كه مشي و اعتقاد اصلاح‌طلبان بر اين اصل استوار است كه اگر خارج از چارچوب قانون عمل شود هيچ چيز نمي‌تواند قابل كنترل و پيگيري باشد.

فيضي تصريح كرد: منتقدان اصلاح‌طلبان در سالی که شعار آن بر همدلی و هم‌زبانی تاکید دارد، باید تلاش خود را در راستای تحقق شعار مقام معظم رهبري بیش از پیش به کار گیرند، نظام جمهوري اسلامي ايران در شرايط حاضر نيازمند وحدت، هم‌زبانی و همدلي است و اين وحدت با تعامل اتفاق می‌افتد نه با حذف رقيب. همه ما شهروندان يك مملكت هستيم پس وظيفه داريم دست به دست هم مملكت خويش را آباد كنيم، در غير این صورت قطعا حركت سازنده و توسعه‌اي اتفاق نخواهد افتاد.

وي با بيان اينكه در آستانه انتخابات نبايد دعواهاي جناحي مطرح شود، افزود: اگر تقابل ها افزايش يابد انتخابات پرشوري كه به دنبال آن هستيم اتفاق نخواهد افتاد، امروز بايد به فكر همگرايي و آوردن مردم به صحنه باشيم، چراکه در شرايط حاضر توسعه پايدار، حل مشكلات اقتصادي، حذف فساد اداري و برگرداندن اميد به مردم جزو اولويت‌هاست.

فيضي با بيان اينكه گفتمان اصلاح طلبي مبتني بر تعامل است چرا كه اگر تقابل باشد اصلاح اتفاق نمي‌افتد، تصريح كرد: در شرایط حاضر اگر مصالح نظام و مردم برای طرفين مهم است با تقابل و جنگ بين جناح‌ها نمی‌توان آن را تامین كرد.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا