اخبار
کد خبر : 13510 ۱۴۰۰/۰۵/۲۱   ۲۰:۴۵:۲۹

رئیس پارک علم و فناوری استان:
تعامل دستگاه‌های اجرایی با شرکت‌های علم و فناوری استان مطلوب نیست

 

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی گفت: تعامل دستگاه‌های اجرایی با شرکت‌های تحت پوشش پارک علم و فناوری استان مطلوب نیست.

به گزارش نای قلم، غلامرضا منصورفر در نشست خبری خود اظهار کرد: شرکت های فناور محصولات خود را در سایر استان ها به فروش می‌رسانند و با استقبال آن‌ها نیز رو به رو هستند.

وی متذکر شد: در حال حاضر برخی ارگان‌ها حمایت خوبی دارند اما در حالت کلی منفی است.

منصورفر با بیان اینکه مجموع فروش واحدهای فناور در یک سال گذشته بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان بوده است، افزود: پیش بینی می‌شود میزان فروش تا پایان سال افزایش قابل توجهی داشته باشد.

رئیس پارک علم و فناوری استان، تصریح کرد: سقف اعتبارات تسهیلاتی به واحد‌های فناور تا سقف ۲ میلیارد ریال افزایش یافته استو

منصورفر در عین حال ادامه داد: واحد‌های فناور مطابق با آیین نامه ارزیابی در پارک، هر سال ارزیابی می شوند و مطابق با گروه‌بندی به دست آمده شامل حمایت‌های مالی پارک می‌شوند.

وی با اشاره به استقرار 69 هسته و واحد‌ فناور در مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری استان، تصریح کرد: تعداد 49 شرکت نیز عضو حوزه موسسات پارک هستند که از تسهیلات و خدمات ارائه شده از سوی پارک بهره‌مند می‌شوند.

رئیس پارک علم و فناوری استان با بیان اینکه تعداد کل شرکت‌های دانش بنیان استان ۳۹ واحد است، اظهار کرد: از این تعداد، ۲۲ شرکت دانش بنیان عضو پارک هستند که این رقم برای استان بسیار کم بوده و باید تعداد شرکت های دانش بنیان در سطح استان افزایش پیدا کند.

منصورفر افزود: تعداد شاغلان در شرکت‌های پارک علم و فناوری ۸۲۴ نفر بوده که همه فارغ التحصیل از مدارج بالای دانشگاهی هستند و این امید را داریم با توسعه فعالیت ها و افزایش تعداد شرکت ها و رشد واحدهای موجود، تعداد شاغلان افزایش پیدا کند.

رئیس پارک علم و فناوری استان با بیان اینکه شرکت‌های مستقر در پارک مبتنی بر ایده‌های نو هستند، توضیح داد: این واحدهای فناور می‌توانند نقش بی‌بدیلی در توسعه اقتصادی منطقه خود و همچنین در سطح کشور ایفا کنند.

وی تاکید کرد: مجموعه پارک علم و فناوری به صورت حرفه‌ای و با توسعه نوآوری و انجام کارهای دانش بنیان در حال فعالیت است تا بتواند نیاز جوانان نخبه استان را فراهم کند.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی اضافه کرد: اولویت پارک علم و فناوری استان با توجه به تولیدات شرکت‌های فعال، توجه به نیازهای استان و سرمایه‌گذاری در این بخش است.

معاون فناوری و نوآوری پارک نیز در این نشست گفت: ما شرکت های موفقی در زمینه تولید محصولات بهداشتی داریم و واحدهای ما در دوران اوج کرونا و پیک اول که مشکلاتی از قبیل تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده بود، دست به تولید این دست محصولات زدند.

محمد فتحعلی لو در خصوص عملکرد فن بازار منطقه ای نیز با ابراز امیدواری از گسترش مفهوم آن در اکوسیستم نوآوری و فناوری استان توضیح داد: بروکرهای فناوری برای کاتالیست بودن در زمینه ایده به ثروت فعالیت می کنند.

وی افزود: فن بازار منطقه ای مجموعه نوپایی بوده و بحث فعالیت در این زمینه ترویجی است که باید در ادارات دولتی، بخش خصوصی و صنعتی شناخته شود.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا