اخبار
کد خبر : 13503 ۱۴۰۰/۰۵/۲۰   ۱۰:۰۴:۰۷

رئیس شورای شهر ارومیه:
فعالیت شورای شهر معطوف به تقسیم متوازن امکانات است

 

رئیس شورای شهر ارومیه گفت: فعالیت شورای شهر در این دوره معطوف به تقسیم متوازن امکانات است.

به گزارش نای قلم، حجت‌الاسلام محمد خلیل‌پور در نخستین نشست خبری خود اظهار کرد: مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار ارومیه مشکلات عدیده ای چون ساخت غیراصولی ساختمان‌ها، احداث غیراصولی کوچه‌ها، کمبود فضاهای ورزشی، خدماتی و بهداشتی دارند.

وی افزود: در چهار سال گذشته برنامه‌هایی در این مناطق طرح‌ریزی و اجرا شده و تداوم خواهد داشت.

رئیس شورای شهر ارومیه از فعالیت ۲۸ مرکز بهداشت در ارومیه خبر داد و اضافه کرد: در تلاش هستیم برای خدمات بیشتر بهداشتی درمانی مراکز بهداشتی را افزایش دهیم.

وی در خصوص کمیسیون نظارت و حقوقی نیز گفت: وظیفه این کمیسیون نظارت بر مصوبات برجا مانده شورا است، اینکه چه تعداد از مصوبات اجرا نشده، به چه دلیل و چه کسانی در مقابل اجرای این مصوبات قدعلم می کردند؟

خلیل‌پور اظهار کرد: متاسفانه به دلیل ضعف عملکرد این کمیسیون آنطور که باید نتیجه نگرفتیم و در این دوره سعی ما این است که کمیسیون نظارت با تمام توان به وظایف خود به درستی عمل کند.

وی از پخش شدن جلسات شورای ششم به صورت زنده، در آینده خبر داد و تصریح کرد: تمام ریز هزینه‌کردهای شهرداری در قالب دفترچه از طریق سایت شورای شهر ارومیه منتشر می‌شود و مردم می‌توانند نسبت به تمامی هزینه های در آمدی و هزینه کردی دسترسی داشته باشند.

خلیل‌پور با اشاره به خبر منتشر شده در خصوص دفاع شورای پنجم از جریان فساد و قدرت، گفت: در شورای پنجم هیچ گونه دفاع و حمایتی از جریان فساد انجام داده نشده است و این خبر شایعه است! رویکرد شورای ششم هم مبارزه با فساد است.

رئیس شورای اسلامی ارومیه سپس با اشاره به انتخاب شهردار ارومیه گفت: با توجه به تصمیمات گرفته شده از سوی اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه، انتخاب شهردار ارومیه از هفته آینده در دستور کار شورا قرار خواهد گرفت.

خلیل‌پور تصریح کرد: شایعاتی مطرح است مبنی بر اینکه تیم شهردار بازداشت شده (محمد حضرت‌پور) افرادی را برای شهردار شدن به شورای شهر معرفی کرده است که شایعه است.

وی ابراز داشت: با توجه به حساسیت موضوع، اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه تلاش خواهند کرد تا پس از بررسی های کامل رزومه های کاندیداهای پست شهرداری ارومیه، انتخاب اصلح را انجام دهیم.

خلیل‌پور با اشاره به لیست ۲۴ نفری نامزدهای شهرداری اورمیه گفت: بر اساس استعلامات و پایش ها این لیست در نهایتا ۱۰ نفر شده است و این هفته نامزدهای شهرداری ارومیه به شورای شهر خواهند آمد و برنامه های خودشان را ارائه خواهند داد.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا