اخبار
کد خبر : 135 ۱۳۹۴/۰۴/۰۹   

261 هزار نفر از مناطق حاشيه‌‌نشين ارومیه سرشماري‌ مي‌شود

سکونتگاه های غیررسمی بافت‌هایی خارج از محدوده قانونی و در حریم شهرهاست که روستاییان مهاجر و شهروندان بی بضاعت جامعه را در خود جای داده و بدون مجوز و خارج از برنامه ریزی رسمی و قانونی توسعه شهری به وجود آمده است و ساکنان این سکونتگاه‌ها از کمترین خدمات رفاهی، اجتماعی، فرهنگی و بهداشتی بهره‌مندند.

به گزارش ناي قلم، طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت نخست برای حاشیه‌نشینان و ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی با هدف افزایش سطح سلامت جمعیت هدف، افزایش عادلانه دسترسی به خدمات سلامت، افزایش کیفیت خدمات رسانی، افزایش رضایتمندی، افزایش مشارکت منصفانه در تامین مالی خدمات و افزایش کارایی و حرکت به سمت مدیریت منابع اجرا مي‌شود كه در همین راستا در گام اول برای اجرای این طرح، سرشماری از ساکنان اين مناطق در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ارومیه در زمينه روند اجراي اين طرح در اروميه گفت: اجراي مرحله اول تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت در ارومیه در حال انجام است.

علی صدقیانی فر در گفت‌وگو با ناي قلم با اشاره به طرح سرشماری مناطق حاشیه‌نشین شهر و سکونتگاه‌های غیر رسمی اظهار كرد: اجرای برنامه سرشماری مناطق حاشیه‌نشین در شهر ارومیه از 21 خرداد ماه سال جاری آغاز شده است و همچنان در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به مشکلات بهداشتی درمانی ساکنین مناطق حاشیه نشین شهر و سکونتگاه‌های غیر رسمی، به دست آوردن آمار دقیق جمعیتی این مناطق کمک مهمی در اجرای طرح تدارک مراقبت‌های اولیه بهداشتی و اجرای برنامه‌های نظام نوین سلامت و حل مشکلات بهداشتی درمانی ساکنین این نواحی خواهد کرد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ارومیه در خصوص طرح سرشماری گفت: طرح سرشماری ساکنان حاشیه و سکونتگاه‌های غیر رسمی شهر ارومیه که نزدیک به 261 هزار نفر است كه با حضور 45 تیم دو نفره با همکاری نیروهای کانون بسیج مهندسین ارومیه و کارشناسان بهداشتی و رابطان بهداشتی در 22 منطقه حاشیه‌ای شهر ارومیه در حال اجرا است.

به گفته وي تا کنون تعداد 46 هزار و 200 نفر سرشماری شده‌اند.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا