اخبار
کد خبر : 1349 ۱۳۹۴/۱۰/۰۷   

شرکت های دانش بنیان سهم برجسته ای در اشتغالزایی دارند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی گفت: شرکت های دانش بنیان می توانند سهم برجسته ای در اشتغالزایی جوانان و تولید ثروت ایفا کنند.

به گزارش نای قلم، نادر صفرزاده امروز در دیدار با رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا)، اظهار کرد: امروز باید دانشجویان و پژوهشگران به سمت رشته هایی حرکت کنند که مورد نیاز و تقاضای بازار کار است.

وی به برگزاری نمایشگاه پژوهش و نانو فناوری در استان اشاره و خاطرنشان کرد: نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری و هفته فناوری نانو به صورت توامان در استان برگزار شد و در این نمایشگاه، پژوهشگران و فناوران استان، دستاوردهای علمی و تحقیقاتی خود را طی یکسال گذشته در معرض دید علاقمندان قرار دادند.

وی افزود: آذربایجان غربی جزو استان های برتر کشور به لحاظ اجرای مراسم هفته پژوهش و فناوری و فناوری نانو انتخاب شد و در همین راستا استاندار آذربایجان غربی، لوح تقدیری را طی مراسمی که در تهران برگزار شد، دریافت کرد.

معاون استاندار در ادامه در ارتباط با تخصیص منابع مالی برای موضوع پژوهش در کشور اظهار کرد: بحث پایین بودن تخصیص منابع مالی برای امر پژوهش در کشور، صرفا مربوط به بودجه های دولتی نیست بلکه دولت سهمی از تولید ناخالص داخلی را برای پژوهش در نظر گرفته که بخاطر وجود مشکلات مختلف، این سهم به طور کامل تخصیص نمی یابد.

صفرزاده افزود: این در حالی است که در سال های گذشته، علی رغم وجود منابع مالی عظیم، فرصت های زیادی در حوزه تحقیق و پژوهش از دست رفته و امروز به ویژه در برنامه ششم توسعه باید این عقب ماندگی با کمک و همکاری بخش دولتی و خصوصی، جبران شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی در ادامه به نقش پژوهش در اشتغال جوانان اشاره و خاطرنشان کرد:

صفرزاده در پایان سخنان خود بر لزوم حمایت و پشتیبانی از فعالیت های شرکت های دانش بنیان به عنوان ظرفیت و پتانسیل خوبی برای ایجاد اشتغال و توسعه استان تاکید کرد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل صحا نیز در این دیدار با اشاره به گسترگی حوزه صنایع الکترونیک و پیشتازی این صنعت در میان صنایع نوین کشور گفت: با وجود پتانسیلی که در کشور وجود دارد اما تنها بخش کوچکی از تولیدات صنعتی کشور مربوط به حوزه الکترونیک است که تاسیس شرکت های دانش بنیان که متشکل از فارغ التحصیلان، دانشجویان و اساتید این رشته هستند، می تواند گامی موثری برای تقویت حوزه صنایع الکترونیک کشور باشد.

علی وحدت با اشاره به ریسک پذیر بودن فعالیت های حوزه الکترونیک افزود: حمایت و تامین مالی فعالیت های جسورانه شرکت های حوزه صنایع الکترونیک در راستای خودکفایی این بخش از صنعت کشور یکی از الزامات این حوزه است که باید به آن توجه ویژه ای شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا