اخبار
کد خبر : 13467 ۱۴۰۰/۰۵/۱۳   ۱۰:۴۶:۵۵

رئیس پلیس فتا استان هشدار داد؛
دریافت بیعانه شگردی برای کلاهبرداری اینترنتی

 

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌غربی گفت: پرداخت هر گونه پیش‌ پرداخت یا بیعانه در خریدهای آنلاین می‌تواند زمینه‌ساز کلاهبرداری از کاربران شود.

به گزارش نای قلم، سرهنگ اکبر نصرتی در تشریح این خبر اظهار کرد: با مراجعه فردی مبنی بر اینکه بواسطه یک آگهی در پیج اینستاگرامی مورد کلاهبرداری قرار گرفته است، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که شاکی با یک آگهی فروش کفش در اینستاگرام مواجه شده و به دلیل پایین بودن قیمت درج شده، برای نگه‌داشت کالا، مبلغی را به عنوان بیعانه پرداخت نموده و پس از آن فروشنده دیگر پاسخگوی وی نبوده است.

این مقام مسئول گفت: با توجه به اینکه این موضوع می‌توانست گرفتاری‌هایی را برای افراد زیاد بوجود آورد، موضوع بطور جدی مورد بررسی قرار گرفت و فرد خاطی پس از شناسایی، تحویل مقامات قضایی شد.

نصرتی با اشاره به اینکه خرید از شبکه‌های اجتماعی می‌تواند زمینه‌ساز کلاهبرداری اینترنتی گردد، گفت: به هیچ عنوان پیش از رویت و دریافت کالا مبلغی تحت عنوان بیعانه پرداخت نکنید.

این مقام انتظامی با بیان اینکه درج اجناس با قیمت پایین‌تر از بازار از شگردهای افراد کلاهبردار است، به هوطنان توصیه کرد: در مواجهه با آگهی‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی، توجه داشته باشید که زیاد بودن دنبال‌کننده‌های صفحات دلیل بر اعتبار آن نبوده و حتما خریدهای خود را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید.

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌غربی از شهروندان خواست: جهت دریافت مشاوره و گزارش هر گونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) با همکاران ما در میان بگذارند.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا