اخبار
کد خبر : 13425 ۱۴۰۰/۰۵/۰۶   ۱۹:۱۷:۱۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان متذکر شد؛
کاهش بستری سالمندان پس از واکسیناسیون در آذربایجان غربی

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: پس از تزریق واکسن بستری افراد بالای 70 سال در استان کاهش یافته است.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در صدوسی وچهارمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت کرونا درباره آخرین وضعیت کرونا در استان اظهار کرد: آذربایجان غربی از لحاظ گسترش و شدت بیماری جز پنج استان آخر کشور است و وضعیت آذربایجان غربی نسبت به سایر استان ها خوب است اما باید هوشیار بود تا از این وضعیت شکننده خارج نشویم.

وی افزود: طی روزهای گذشته تعداد بیماران مراجعه کننده به مراکز 16 ساعته و همچنین تعداد بیماران بستری در بیمارستان ها در استان افزایش یافته است.

آقازاده درباره راهکارهای مهار بیماری بیان کرد: با اعمال محدودیت‌ها و خودمراقبتی توسط مردم و انجام واکسیناسیون می توان کرونا را مهار کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود: به منظور تسریع در واکسیناسیون پایگاه ها و مراکز تجمیعی در سراسر استان افزایش می یابد.

آقازاده اضافه کرد: در حال حاضر 79 درصد جمعیت بالای 70 سال در استان واکسینه شدند اما بسیاری از این افراد برای دریافت دوز دوم مراجعه نکرده اند و باید برای دریافت دوز دوم واکسن به مراکز و پایگاه های سلامت مناطق خود مراجعه کنند.

وی درباره تاثیرات واکسن ابراز کرد: واکسیناسیون شدت بیماری و تعداد بیماران بستری در بیمارستان را کاهش می دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به تغییردولت افزود: برای خادمان عرصه سلامت فرقی نمی کند چه زمانی تغییر و تحول دولت رخ دهد زیرا موضوع اصلی سلامت مردم است و باید تا آخرین لحظه در خدمت مردم باشیم و تمام تلاش خود را برای این مردم عزیز انجام دهیم.

آقازاده با بیان اینکه موج پنجم بیماری سهمگین تر از موج چهارم است، خاطرنشان کرد: بیمارستان های ارومیه از جمله طالقانی و امام خمینی (ره) و امام رضا (ع) در حال تکمیل ظرفیت هستند و در صورت نیاز بیمارستان های ارتش و عارفیان و همچنین بیمارستان های خصوصی وارد عمل می شوند.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا