اخبار
کد خبر : 1341 ۱۳۹۴/۱۰/۰۷   

انصراف دو نفر از ثبت نام کنندگان برای انتخابات مجلس

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: تا امروز دو نفر از ثبت نام کنندگان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی انصراف دادند که تعداد نهایی تا این لحظه به 442 نفر رسیده است.

به گزارش نای قلم، علیرضا رادفر در یک گفت و گوی خبری با تاکید بر رعایت اخلاق اسلامی در تبلیغات نامزد های شرکت کننده در انتخابات، اظهار کرد: داوطلبان و هواداران آنها باید تنها با طبق موازین و مقررات موجود به معرفی کاندیدای خود بپردازند و از تخریب دیگران به طور جدی پرهیز کنند.

وی با تاکید بر لزوم حفظ حریم مردم و جامعه در حین برگزاری انتخابات در ادامه خطاب به داوطلبان گفت: همانطور که در جامعه اسلامی امور اخلاقی ملاک هر کاری است در این راستا قطعا رعایت موازین اخلاق مداری و اخلاق اسلامی در انتخابات در اولویت خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان اینکه همه امکانات و اقدامات مورد نیاز برای برگزاری انتخابات در استان فراهم شده است، تصریح کرد: دستگاه های ذیربط با شناسایی نقاط مشکل دار در حوزه های مختلف از جمله فناوری اطلاعات و باز بودن راه های ارتباطی بین شعبات اخذ رأی با اقدامات عاجل در مرتفع کردن مسائل گام برداشته و استان از هر حیث آمادگی کامل برای حضور حداکثری مردم در روز انتخابات را دارد.

وی با تاکید بر لزوم حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی گفت: زمینه‌های لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم فراهم شده است و تمام نهادهای مسئول با کمک خود مردم تلاش کنند مقدمات حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای را هرچه بیشتر فراهم کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان با اعلام آمار تفکیکی ثبت نام شده های حوزه های انتخابیه آذربایجان غربی گفت: در این دوره در حوزه های انتخابیه ارومیه 121 نفر، میاندوآب - شاهین دژ و تکاب 62 نفر، خوی و چایپاره 54 نفر، مهاباد 46 نفر، نقده و اشنویه 41 نفر، ماکو - شوط - پلدشت - چالدران 39 نفر، سلماس 30 نفر، پیرانشهر و سردشت 27 نفر و همچنین بوکان 24 نفر ثبت نام کرده اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ادامه داد: از این تعداد 38 نفر را بانوان تشکیل می دهند در حالی که در دوره پیشین انتخابات مجلس شورای اسلامی، تعداد بانوان شرکت کننده تنها یک نفر بود.

وی اضافه کرد: 83 نفر از کاندیداها دارای مدرک دکترا، 17 نفر دارای مدرک حوزوی، 18 نفر معادل و 324 نفر فوق لیسانس هستند.

رادفر ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از شرایط ثبت نام کنندگان داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن می باشد اما برابر قانون افرادی که یک دوره سابقه نمایندگی دارند این سابقه یک مفطع تحصیلی برای آنها محسوب می شود به همین علت این افراد با مدرک کارشناسی نیز می توانستند ثبت نام کنند.

وی اظهار کرد: بیشترین گروه سنی ثبت نام کنندگان را در این دوره گروه سنی 30 تا 35 سال تشکیل می دهند به طوری که 99 نفر در این سنین کاندیدا شده اند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی ادامه داد: از گروه سنی 71 تا 75 سال نیز تنها یک نفر در این دوره نامزد انتخابات شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به زمان اعلام رسمی کاندیداهای تائید صلاحیت شده گفت: از زمان اتمام ثبت نام از کاندیدا ها فرمانداران مراکز حوزه های انتخابیه به عنوان روسای هیئت های اجرایی به مدت 10 روز بررسی صلاحیت کاندیداها را در هیئت های اجرایی عملیاتی خواهند کرد.

وی تصریح کرد: پس از طی روندهای قانونی در نهایت در 27 بهمن اعلام قطعی اسامی نامزدهایی که توسط شورای نگهبان و هیات مرکزی تایید صلاحیت شدند از طریق وزارت کشور اعلام می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا