اخبار
کد خبر : 134 ۱۳۹۴/۰۴/۰۹   

مستمری دانش‌آموزان شين‌آبادي نسبت به درصد سوختگی تخصيص يابد

آتش سوزی در مدرسه دخترانه روستای شین آباد از توابع شهرستان پیرانشهر استان آذربایجان غربی در ۱۵ آذر ۱۳۹۱ به دلیل نقص تجهیزات گرمایشی در مدرسه منجر به سوختگی دانش آموزان یک کلاس شد که در این حادثه دو دانش آموز جان خود را از دست دادند و ۲۶ دانش آموز نیز مجروح شدند.

به گزارش ناي قلم، پس از كش و قوس‌هاي فراوان هفته گذشته علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظرف دستورالعملی خطاب به سازمان بیمه سلامت و صندوق بیمه روستاییان و عشایر صادر کرد که براساس آن سازمان‌های تابعه موظف‌اند در چارچوب امکانات و اختیارات، اقدامات زیر را در اسرع وقت به انجام رسانند:

۱. صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مکلف است با توجه به موافقت هیئت امنا نسبت به برقراری مستمری برای دانش‌آموزان به مبلغ ماهانه ۶ میلیون ریال از تاریخ اول فروردین ۹۴ اقدام کند.

۲. سازمان بیمه سلامت موظف است نسبت به برقراری پوشش بیمه پایه درمان دانش‌آموزان و تمهید شرایط لازم برای پوشش و ارائه خدمات درمان تحت پوشش بیمه اقدام مقتضی انجام دهد.

اما به دنبال صدور اين دستورالعمل خانواده دانش آموزان حادثه دیده روستای شین آباد، برای دریافت مستمری ۶۰۰ هزار تومانی حساب بانکی باز نکردند تا اعتراض خود را به این شکل اعلام کرده باشند.

یوسف راک پدر آمنه دانش آموز حادثه دیده در آتش سوزی مدرسه شین آباد در گفت‌وگو با مهر درباره واریز ۶۰۰ هزار تومان مستمری اظهار کرده بود به ما اعلام کرده‌اند در بانک کشاورزی یک حساب برای دریافت مستمری افتتاح کنیم اما این کار را نکردیم.

به گفته وي ۱۱ خانواده که فرزندانشان دچار درصد بالای سوختگی شده‌اند به میزان مستمری اعلام شده اعتراض دارند چرا که بر حسب درصد سوختگی تعیین نشده است و از ۵ درصد سوختگی تا ۸۵ درصد سوختگی برای آن‌ها ۶۰۰ هزار تومان مستمری در نظر گرفته شده است و به این دلیل با تعدادی از خانواده‌هایی که فرزندشان درصد بالای سوختگی دارند تصمیم گرفته‌ایم هیچ حسابی باز نکنیم.

به گفته آمنه دانش آموزی که ۸۵ درصد سوختگی دارد، باید به مشکلات ما بیشتر رسیدگی کنند و ما را برای درمان به خارج اعزام کنند اکنون در بیمارستان دولتی حضرت فاطمه (س) هستیم که خیلی نسبت به گذشته بهبود نیافته‌ام.

وی درباره وضعیت تحصیلی خود نیز گفته بود اکنون در پایه ششم هستم امتحانات تمام شده و نمره قبولی هم گرفته‌ام هنگامی که به تهران برای درمان می‌آیم از درس‌هایم عقب می‌افتم و یک معلم درس‌های عقب افتاده را برایمان بازگو می‌کند.

نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس شوراي اسلامي نيز نسبت به اين دستورالعمل واكنش نشان داد و با تاکید بر اینکه مستمری ۶۰۰ هزار تومانی دانش آموزان شین آبادی عادلانه نیست، گفت: باید مستمری دانش آموزان نسبت به درصد سوختگی آنان تعیین و با افزایش تورم زیاد شود.

رسول خضری درباره اعتراض دانش آموزان حادثه دیده شین آباد به مستمری ۶۰۰ هزار تومانی در نظر گرفته از سوی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهار کرد: موافق اعتراض دانش آموزان حادثه دیده شین آبادی هستم.

وی افزود: مستمری در نظر گرفته شده عادلانه نیست و برخی از این دانش آموزان با درصد بالایی در حادثه مدرسه شین آباد سوخته‌اند.

نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس تصریح کرد: باید مستمری را نسبت به درصد سوختگی دو بخش می‌کردند و دانش آموزانی که درصد سوختگی بالاتری دارند، مستمری آنان نیز افزایش می‌یافت.

وی یادآور شد: با وزیر تعاون، کار و رفاه و رئیس صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم مستمری دانش آموزان حادثه دیده با درصد بالا را افزایش دهیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: همچنین در نظر داریم تا نشستی با وزیر کار داشته باشیم و در آن نشست دانش آموزان حادثه دیده شین آباد نیز حضور داشته باشند تا وزیر از نزدیک وضعیت آنان را شاهد باشد.

وی تاکید کرد: دو درخواست جدی داریم که توزیع مستمری بر اساس درصد سوختگی باشد و میزان مستمری با افزایش تورم در سال نیز افزایش یابد.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا