اخبار
کد خبر : 13393 ۱۴۰۰/۰۵/۰۲   ۰۹:۳۳:۱۵

مدیر کل بیمه سلامت استان:
ارائه مدارک کاغذی به بیمه‌های تکمیلی دیگر نیاز نیست

 

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: ارائه مدارک کاغذی به بیمه‌های تکمیلی دیگر نیاز نیست.

به گزارش نای قلم، فریده جعفری امروز در گفتگوی خبری اظهار کرد: در دو سال اخیر با شیوع بیماری واگیردار کرونا نگرانی استفاده از دفترچه‌های کاغذی بیمه قوت بیشتری گرفت و طرح الکترونیکی کردن نسخه‌نویسی با سرعت بیشتری اجرا شد.

وی افزود: در این راستا نحوه خدمات‌رسانی به بیمه شدگان در تمام مراکز درمانی اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد به دقت برنامه‌ریزی شد و سامانه تجویز نسخه الکترونیک در اختیار همه ارائه‌دهندگان خدمات درمانی و بیمه‌های تکمیلی قرار گرفت تا با حذف دفترچه‌های کاغذی هیچ گونه اختلالی در روند خدمات رسانی به بیمه‌شدگان به وجود نیاید.

مدیر کل بیمه سلامت استان اضافه کرد: با ایجاد هماهنگی و تعامل منطقی بین سازمان‌های بیمه‌گر پایه و شرکت‌های ارائه دهنده بیمه تکمیلی، امکان اتصال این شرکت‌های بیمه‌ای به سامانه‌های نسخه الکترونیک در جهت تحقق کامل نسخه نویسی الکترونیک و احقاق حقوق بیمه‌شدگان، فراهم شده است.

جعفری بیان داشت: بر حسب اعلام بیمه مرکزی، وب سرویس‌های سازمان‌های بیمه‌گر پایه برای بهره‌برداری در اختیار شرکت‌های بیمه تکمیلی قرار گرفته و این شرکت‌ها می‌توانند از پنل‌های مربوطه نسبت به استعلام نسخ الکترونیک اقدام کنند.

وی تاکید کرد: الکترونیکی کردن فرآیندها موجب تسهیل کارها و افزایش سرعت خدمت‌رسانی مراکز درمانی به مردم می‌شود و منفعت همگان را در بردارد. این فرایند در راستای آسایش بیمه شدگان است و هیچ گونه خللی در روند اجرای این کار قابل قبول نیست و مردم برای دریافت هزینه‌های خود از بیمه‌های تکمیلی به هیچ مدرک کاغذی نیازی ندارند.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا