اخبار
کد خبر : 1338 ۱۳۹۴/۱۰/۰۶   

فقر حرکتی سلامت دانش آموزان را تهدید می کند

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: فقر حرکتی دانش آموزان به ویژه در بین دانش اموزان دختر سلامت آنها را در معرض خطر قرار داده است.

به گزارش نای قلم، فریدون سیدمصطفوی امروز در جلسه شورای ورزش آموزش و پرورش استان که صبح امروز در محل سالن اندیشه اداره کل برگزار شد؛ اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یک سند بالادستی بر حفظ سلامت دانش آموزان به عنوان یک اولویت تاکید ویژه ای دارد.

وی تصریح کرد: امروز فقر حرکتی دانش آموزان به ویژه در بین دانش آموزان دختر سلامت آنها را در معرض خطر قرار داده است که باید در آماده سازی بستر مناسب برای فعالیت های ورزشی دانش آموزان بکوشیم.

سیدمصطفوی ادامه داد: 580 هزار دانش آموز در استان مشغول تحصیل هستند که آینده کشور را ترسیم خواهد کرد و آموزش و پرورش برای ایجاد بستر مناسب در حوزه سلامت و تربیت بدنی دانش آموزان، نیازمند همکاری سایر دستگاه های اجرایی است.

وی با بیان اینکه شورای ورزش استان می تواند بخشی از دغدغه های آموزش و پرورش در حوزه تربیت بدنی را رفع کند؛ گفت: علل عدم اجرای تفاهم نامه های همکاری دستگاههای اجرایی مختلف با آموزش و پرورش باید در این شورا مطرح و آسیب شناسی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اذعان به اینکه ورزش باستانی روبه فراموشی است؛ افزود: ورزش باستانی می تواند در گسترش فرهنگ اخلاق مداری و منش پهلوانی در بین دانش آموزی موثر باشد که امیدواریم با ساخت زورخانه دانش آموزی استان در تحقق این امر موفق باشیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا