اخبار
کد خبر : 13376 ۱۴۰۰/۰۴/۳۰   ۱۸:۲۰:۵۶

در ماه جاری؛
7 فقره پرونده تخلف برای دریافت‌کنندگان ارز دولتی در آذربایجان غربی تشکیل شد

 

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: طی بررسی عملکرد دریافت‌کنندگان ارز دولتی هفت فقره پرونده تخلف عدم اجرای تعهدات تشکیل و برای رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع ذیصلاع ارجاع داده شد.

به گزارش نای قلم، ایرج مرندی در گفتگوی اختصاصی ارزش پرونده‌های تخلف را بیش از 66 میلیارد و 257 میلیون ریال اعلام کرد.

وی افزود: از ابتدای امسال تا 22 تیرماه عملکرد 100 شرکت وارد کننده کالاهای مورد نیاز کشور که از بانک مرکزی ارز دولتی دریافت کرده بودند مورد بازرسی قرار گرفت.

مرندی تأکید کرد: دریافت کنندگان ارز دولتی که جهت واردات کالاهای اساسی و مورد نیاز کشور اقدام کرده‌اند باید به موقع و به طور کامل به تعهدات خودت عمل کنند در غیراینصورت مطابق قانون و با جدیت با آنان برخورد می‌شود.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تا 22 تیرماه در حوزه مبارزه با کالای قاچاق یک هزار و 666 مورد بازرسی در سطح استان انجام شده است.

مرندی عنوان کرد: بازرسی های انجام شده در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان منتج به تشکیل 33 فقره پرونده قاچاق کالا به ارزش بیش از 49 میلیارد و 824 میلیون ریال شد که جهت رسیدگی بیشتر به تعزیرات حکومتی استان ارجاع داده شده است.

وی بیان کرد: بیشترین کشفیات احتکار و قاچاق کالا در حوزه آهن آلات و میلگرد با کشف 159 تن و تشکیل سه پرونده تخلف قاچاق و احتکار به ارزش بیش از 38 میلیارد و 238 میلیون ریال است که پس از تکمیل پرونده به تعزیرات حکومتی استان ارجاع شد.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا