اخبار
کد خبر : 13374 ۱۴۰۰/۰۴/۳۰   ۱۶:۵۹:۱۰

معاون استاندار متذکر شد؛
قوم‌گرایی یکی از عوامل لطمه‌زننده به سرمایه‌های اجتماعی

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: قوم‌گرایی و دوقطبی کردن جامعه، ضعف‌های فرهنگی و عدم اقناع‌سازی جامعه می‌تواند به سرمایه‌های اجتماعی آسیب برساند.

به گزارش نای قلم، علی مصطفوی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: بسترهای لازم برای ارتقای سرمایه‌های اجتماعی در جامعه باید تقویت شود.

وی با اشاره به اهمیت ابعاد مختلف سرمایه‌های اجتماعی در بالا بردن اعتماد، وفاق و مشارکت‌های اجتماعی، افزود: سرمایه‌های اجتماعی در جامعه از هنجارهای پذیرفته شده جامعه در طول تاریخ بوجود آمده اند و به لحاظ اهمیت آن در بالا بردن اعتماد، وفاق و مشارکت‌های اجتماعی باید بسترهای لازم برای ارتقای سرمایه‌های اجتماعی در جامعه تقویت شود.

مصطفوی تقویت و استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد را در تقویت سرمایه‌های اجتماعی جامعه مهم ارزیابی کرد و از دستگاه‌های اجتماعی و فرهنگی خواست تا زمینه مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد را در فعالیت‌های اجتماعی بیشتر کنند.

معاون استاندار احترام به سلایق، رسم و رسوم، آداب و فرهنگ اقوام و ادیان مختلف را نیز در ارتقای سرمایه‌های اجتماعی موثر دانست و گفت: آذربایجان غربی به عنوان رنگین کمان اقوام و ادیان در کشور در این زمینه می‌تواند پیشگام باشد.

مصطفوی رعایت قانون توسط مردم و مسئولان و تقویت گروه‌های مرجع را نیز در تقویت سرمایه‌های اجتماعی جامعه مهم ارزیابی کرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی همچنین با تاکید بر نقش رسانه‌های گروهی و بویژه فعالان فضای مجازی در ایجاد همبستگی ملی در راستای ارتقای شاخص های سرمایه های اجتماعی نیز گفت: رسانه های گروهی و بویژه صدا و سیما و فعالان فضای مجازی باید در تقویت راهکارهای ارتقای شاخص های سرمایه های اجتماعی بیشتر فعال باشند.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا