اخبار
کد خبر : 13361 ۱۴۰۰/۰۴/۲۸   ۱۷:۲۵:۱۶

معاون استاندار:
به ازای هر نفر باید تعداد 2.5 جلد کتاب در کتابخانه‌ها موجود باشد

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: به ازای هر یک نفر باید تعداد 2.5 جلد کتاب در کتابخانه‌ها موجود باشد.

به گزارش نای قلم، علی مصطفوی امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های استان اظهار کرد:  با احتساب این موضوع باید هشت میلیون و 163 نسخه کتاب در قفسه کتابخانه‌های استان گنجانده شود، در حال حاضر تعداد یک میلیون و 424 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های استان موجود است.

وی با اشاره به فعالیت 72 باب کتابخانه در سطح استان، افزود: 70 باب کتابخانه در سطح استان در حال خدمات‌رسانی به عموم مردم هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به منابع تأمین تجهیز کتابخانه‌ها و منابع کتاب این کتابخانه‌ها در سطح استان عنوان کرد: 25 درصد از میزان این رقم توسط خیرین، 25 درصد دوم توسط شهرداری‌ها، 25 درصد سوم توسط اداره کتابخانه‌های عمومی استان و 25 درصد باقیمانده توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان غربی تأمین می‌شود.

مصطفوی عنوان کرد: 20 کتابخانه اختصاصی در 20 روستای استان با در اختیار داشتن 2 هزار و 500 نسخه در حال خدمات‌رسانی به روستاییان هستند که تحت مدیریت کانون پرورش فکری استان هستند.

وی با تأکید بر افزایش سطح کیفی کتاب‌ها و کتابخانه‌ها، تصریح کرد: در کنار کمیت این مهم باید مدنظر قرار گیرد تا یادگیری و فراگیری مردم به‌روز و متناسب با نیازهای روز جامعه افزایش یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تشویق کارکنان اداری به بحث کتاب‌خوانی، یادآور شد: وقف کتاب مدنظر دستگاه‌ها و مسئولان سازمان‌ها قرار گیرد. صداوسیما و رسانه‌های جمعی مهم‌ترین وظیفه را در این فرهنگ‌سازی بر عهده دارند.

مصطفوی ابراز داشت: در صورت امکان و فراهم بودن تجهیزات و زیرساخت‌ها در مناطق روستایی بحث کتاب و ایجاد کتابخانه در این مناطق اجرایی می‌شود.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا