اخبار
کد خبر : 1336 ۱۳۹۴/۱۰/۰۶   

نبود شغل در روستاها علت مهاجرت‌ها است

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار آذربایجان غربی گفت: علت بسیاری از مهاجرت‌ها نبود شغل در روستاها است.

به گزارش نای قلم، تقی کهوریان امروز در جلسه کمیته بررسی طرح های توسعه روستایی اظهار کرد: اجرای طرح های مشارکت اقتصادی و راه‌اندازی واحدهای تولیدی مشارکتی در روستاها یکی از راه‌های خوب اشتغالزایی و تولید در روستاهاست.

وی بر ضرورت تشکیل و تقویت شرکت های تعاونی فراگیر روستایی با هدف اشتغال زایی برای جوانان و همچنین ارتقای ظرفیت تولید در روستاهای استان تاکید کرد.

کهوریان افزود: اگر تعاونی های روستایی متناسب با نیازها و ظرفیت های آن روستا تشکیل شود و اعضای هیات مدیره و بازرسان وظایف خود را به خوبی انجام دهند، شاهد شکل گیری یک تعاونی پویا در روستا بوده و علاوه بر فراهم کردن فرصت های شغلی به خصوص برای جوانان تحصیل کرده روستایی، می توان در توسعه و احیای دوباره روستا و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها گام  برداشت.

معاون استاندار همچنین از بخشداران و دهیاران خواست، با توجه به مزیت های نسبی هر روستا و در نظر گرفتن طرح های دارای توجیه اقتصادی و توان اشتغال زایی برای جوانان، روستاییان را نسبت به تشکیل و ثبت تعاونی ترغیب کنند.

وی در ادامه گفت: هدف اصلی دولت یازدهم از تشکیل شرکت های تعاونی فراگیر در روستاها، اشتغالزایی و افزایش رفاه روستاییان است و انتظار داریم در استان نیز مسئولان ذیربط بویژه بخشداران و دهیاران، نسبت به اجرایی شدن این طرح در استان جهت استفاده از تسهیلات دولت، اهتمام کافی را داشته باشند.

در ادامه این جلسه، دستگاه های استانی، طرح های اقتصادی خود را جهت اجرا در روستاها از طریق شرکت های تعاونی ارائه کردند.

گفتنی است، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی برای روستائیان را در دستور کار قرار داده است که این تسهیلات در قالب تعاونی‌های کارآفرینی روستایی با حضور سرپرستان خانوار پرداخت می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا