اخبار
کد خبر : 13333 ۱۴۰۰/۰۴/۲۳   ۱۰:۴۲:۳۲

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛
مناسب‌سازی مبادی ورودی چهار شهر آذربایجان‌غربی

 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: مناسب سازی مبادی ورودی چهار شهر آذربایجان‌غربی آغاز شده و باقی مسیرها نیز تا پایان سال جاری مناسب سازی می‌شوند.

به گزارش نای قلم، سیدمحسن حمزه‌لو امروز در گفتگوی خبری اظهار کرد: با هدف کاهش تصادفات جاده‌ای و بهبود مسیرهای ارتباطی، مبادی ورودی ۱۱ شهر استان بهبود می‌یابد.

وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح اضافه کرد: با توجه به اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد و موجب ایجاد تلفات و سوانح جاده‌ای می‌ شود، این طرح در سطح استان اجرا می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: با اجرای این طرح حدود ۱۰۰ کیلومتر از مسیرهای ارتباطی آرذبایجان‌غربی تا پایان سال بهبود می‌یابد.

حمزه‌لو با اشاره به اجرای کریدور بزرگراهی غرب کشور، اظهار داشت: از ۵٣۶ کیلومتر کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان‌غربی، تاکنون ٣٧۴ کیلومتر با ٧٠ درصد پوشش افتتاح شده است.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در پایانه‌های مرزی یکی از کارآمدترین راهکارهای برون رفت از چالش‌های اقتصادی به شمار می‌رود.

کریدور بزرگراهی غرب کشور در جنوب آذربایجان‌غربی به طول ١٨٩ کیلومتر و شمال آذربایجان‌غربی به طول ۱۱۱ کیلومتر با سرعت اجرا می‌شود

پیش‌بینی‌ می‌شود، امسال نیز شاخص توسعه راه‌های آذربایجان‌غربی جهش چشم‌گیری داشته باشد؛ آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه، جاده اصلی و فرعی است.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا