Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 13284 ۱۴۰۰/۰۴/۱۶   ۱۷:۵۹:۵۵

امروز برگزار شد
رونمایی از سامانه شهروندسپاری در ارومیه/ راهکار مبارزه با فساد هوشمندسازی فرآیندها در شهرداری است

 

سامانه شهروندسپاری منطقه سه ارومیه امروز رونمایی شد.

به گزارش نای قلم، شهردار ارومیه در این مراسم گفت: یکی از شعارهایم هوشمندسازی شهرداری و مبارزه با فساد است.

مجید آقازاده اظهار کرد: امروز شاهد مراسم رونمایی سومین منطقه از پنج منطقه شهرداری کلانشهر ارومیه در خصوص شهروندسپاری هستیم و بحث سامانه شهروندسپاری یکی از آیتم هایی است که می تواند هم در انضباط اداری هم در مبارزه با فساد اداری نقش اساسی را ایفا کند.

وی ادامه داد: با الکترونیکی شدن خدمات هیچ دخل و تصرفی در ارائه خدمات اتفاق نمی افتد و همکاران شهرداری تحت فشار مقامات سیاسی، اجرایی و رفیق بازی برای انجام برخی تخلفات تحت فشار قرار نمی گیرند و از سویی شهروندان نیز خیلی راحت و فقط با مراجعه به سامانه از منازلشان می تواند خدمات مختلف شهرداری را دریافت کنند.

آقازاده با اشاره به مزایای توسعه خدمات غیرحضوری و اهداف کلان آن تصریح کرد: با توسعه شهرداری الکترونیک قانون هوای پاک اجرا می‌شود و ترافیک شهر و مراجعات به شهرداری ها کاهش می یابد، اعتماد مردم به خاطر اینکه دخل و تصرفی در ارائه خدمات وجود ندارد، جلب می شود.

وی با اشاره به افتتاح فیبرنوری اختصاصی شهرداری به عنوان زیرساخت اصلی توسعه شهر و شهرداری هوشمند عنوان کرد:  همچنین افتتاح ۷۲ کیلومتر فیبر نوری برای استفاده از  این ظرفیت ها و پتانسیل ها، گام های  مثبت و اساسی بود که از طریق سازمان فناوری اطلاعات برداشته شد و بنده تقدیر و تشکر می کنم از تک تک عزیزانی که در این زمینه زحمت کشیده اند.

*ارومیه جز اولین شهرهای کشور در بحث راه اندازی کامل سامانه شهروندسپاری

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه هم در این مراسم گفت: دستور تهیه نقشه و صدور پروانه ساختمانی الکترونیکی می شوند.

یاسر اسدپور اظهار کرد: شهر و شهرداری هوشمند جز اولویت های مدیریت شهری است و اقدامات بسیار خوبی را آغاز کرده ایم و این مسیر ادامه خواهد داشت.

وی افزود: توسعه خدمات غیرحضوری را در برنامه های خود قرار داده ایم و در فاز اول استعلامات شهرسازی مناطق به صورت الکترونیکی انجام می شود.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت: پیش از این دو منطقه یک و پنج شاهد افتتاح سامانه شهروندسپاری بودند که در تلاشیم تا پایان مردادماه دو منطقه دو و چهار را نیز تحت پوشش این سامانه قرار دهیم.

اسدپور تصریح کرد: در شش ماهه دوم و در فاز دوم ارائه خدمات غیرحضوری در مناطق شهرداری، مباحث دستور تهیه نقشه و صدور پروانه ساخت را نیز پیش بینی کرده ایم که به صورت الکترونیکی در دسترس شهروندان قرار گیرد.

وی ادامه داد:همچنین با نظام مهندسی ساختمان نیز نشست های تخصصی برگزار شده تا ارتباط سیستمی با آنها، اداره کل ثبت اسناد و حوزه های ذینفع برقرار شود.

وی عنوان کرد: طبق آمار در شهرداری مناطق پنج و یک از زمان رونمایی سامانه شهروندسپاری تاکنون چهارهزار و 661 استعلام انجام گرفته و از آنجایی که برای هر استعلام حداقل سه مرتبه مراجعه به شهرداری نیاز است، می بینیم که گامهای بلندی در راستای رفاه مردم و کاهش مراجعات برداشته شده است.

وی همچنین یکی از اقدامات مناسب در حوزه شهروندسپاری را گسترش امکان ارائه خدمات به شهرهای اقماری شهرستان ( نوشین شهر، قوشچی، سرو و سیلوانا) برشمرد و ادامه داد: دفاتر اسناد رسمی این شهرها آموزش های لازم را دیده اند و ما نیز این امکان را فراهم کرده ایم که در بحث نقل و انتقال، استعلام بانک و ادارات تمامی امور به صورت الکترونیکی و برای اولین بار در سطح کشور به این شیوه و در این سطح انجام شود.

اسدپور تصریح کرد: با افتتاح فیبرنوری اختصاصی شهرداری ارومیه آمادگی راه اندازی مرکز کنترل ترافیک با هماهنگی معاونت حمل و نقل و ترافیک را داریم و در این راستا به صورت آزمایشی دوربین های کنترل ترافیک و ثبت تخلفات در بلوار باهنر نصب و راه اندازی شد.

وی تجاری سازی پروژه فاخر فیبرنوری اختصاصی شهرداری را جز اهداف اولویت دار برشمرد و عنوان کرد: در خصوص درآمدزایی از فیبرنوری مذاکراتی با سایر ارگان‌ها و دستگاه‌ها انجام گرفته است.

*ضرورت جلب حداکثری اعتماد مردمی به شهرداری

 شهردار منطقه سه ارومیه هم گفت: یکی از مهمترین اهدافمان که در سامانه شهروندسپاری پیگیری می کنیم جلب حداکثری اعتماد مردمی به شهرداری است.

جواد حقیقی افزود: کاهش بار ترافیکی در سطح شهر با توجه به کاهش رفت و آمد به شهرداری منطقه سه در حوزه های شهرسازی، ماده صد و درآمد از جمله مزایای سامانه شهروند سپاری است و شهروندان می توانند از طریق گوشی های تلفن همراه خود و یا دسترسی به اینترنت از منزل خدمات حوزه شهرسازی را دریافت و بدون معطلی امور خود را پیگیری کنند.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا