اخبار
کد خبر : 13265 ۱۴۰۰/۰۴/۱۳   ۲۲:۳۱:۳۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:
ویروس هندی یا دلتا با تمام توان می آید

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه ویروس هندی یا دلتا با تمام توان می آید، گفت: این یک هشدار است و من به مسئولان گوشزد کردم که همگی چه دولت و چه مردم باید آماده باشیم و تلاش کنیم تا میزان تلفات و گرفتاری را کاهش دهیم .

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی ویروس هندی یا دلتا را جزو خطرناکترین نوع جهش کووید 19 اعلام کرده است که در 96 کشور شروع شده و خوشبختانه در کشور ما موردی از این ویروس تا بحال دیده نشده است .

وی اضافه کرد: میزان انتشار و تعداد بیمارانی که به علت ابتلا به ویروس هندی بستری می شوند بسیار زیاد است.

آقازاده در ادامه با تاکید بر اینکه استان آذربایجان غربی مسافرانی از کشورهای  پاکستان و افغانستان دارد، افزود: افرادی بصورت غیرقانونی از پاکستان و افغانستان وارد کشور می شوند و از مسیر ترکیه از کشور خارج می شوند و معمولا در شهرهای خوی، چالدران، ماکو و پلدشت چند روز اسکان پیدا می کنند و متاسفانه در این افراد سوش های ویروس دلتا یافت شده است که این افراد از کشور دیپورت شده اند و تا بحال هیچ همشهری و هم استانی به گونه ویروس دلتا مبتلا نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه ضمن ابراز نگرانی از احتمال بروز موج پنجم گفت: تا امروز وضعیت ما در کشور خوب بوده ولی با توجه به افزایش تعداد مراجعه کنندگان به مراکز 16 ساعته و تعداد موارد بستری، احتمال ورود به موج پنجم زیاد است.

آقازاده با تاکید بر ایمنی حاصل از تزریق واکسن گفت: خوشبختانه واکسن‌ها میزان ابتلا و شدت بیماری را کاهش می دهند و من تاکید می‌کنم شهرهایی که در وضعیت نارنجی (خوی، ارومیه، ماکو، میاندوآب، شاهین دژ، بوکان، چالدران، اشنویه و پیرانشهر) هستند باید از طریق رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری و اجتناب از  ترددهای غیرضروری به ویژه به شمال استان تلاش کرده که به وضعیت قرمز تبدیل نشوند.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا