اخبار
کد خبر : 13256 ۱۴۰۰/۰۴/۱۲   ۱۹:۲۲:۵۸

رییس جهاد کشاورزی استان خبر داد؛
اجرای طرح جهش تولید دیم زارها در ۲۹۵ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: طرح جهش تولید دیم زارها در ۲۹۵ هزارهکتار از اراضی دیم آذربایجان غربی اجرا می‌ شود.

به گزارش نای قلم، طرح جهش تولید دیم زارها درسطح ۲۹۵ هزار هکتار از اراضی دیم استان در سال زراعی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰  اجرا می شود.

 اکبرکرامتی افزود: در پی تفاهمنامه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و وزارت جهاد کشاورزی برای جهش تولید در دیم زارهای کشور، به دلیل اهمیت افزایش تولید گندم در راستای تداوم خودکفایی در زمینه گندم، طرح جهش تولید دیم زارها در استان نیز اجرا می ‌شود.

کرامتی، با بیان اینکه این طرح از ۴۰۰ هزار هکتار اراضی دیم قابل کشت در استان، در سطح ۲۹۵ هزارهکتار اجرایی خواهد شد، افزود: افزایش تولید در واحد سطح، افزایش بهره وری در تولیدمحصولات دیم و توسعه کشت گیاهان جایگزین به ویژه نباتات علوفه‌ای، دانه‌های روغنی و گیاهان دارویی از مهمترین اهداف اجرای طرح جهش تولید در دیم زارهاست.

وی، بر استفاده حداکثری از آب باران برای تولید محصولات کشاورزی تأکید کرد و گفت: افزایش تولید محصولات زراعی و افزایش درآمد کشاورزان از اهداف اجرای این طرح است که انتظار ما افزایش ۶۰ تا ۷۰ درصدی عملکرد تولید محصولات زیر کشت در اراضی دیم است.

کرامتی اضافه کرد: امسال در مجموع از ۳۹۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان، ۹۱ هزار هکتار به صورت آبی و ۳۰۰ هزار هکتار نیز به صورت دیم زیر کشت گندم رفته است.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا