اخبار
کد خبر : 13242 ۱۴۰۰/۰۴/۰۸   ۲۰:۵۱:۳۷

معاون استاندار:
اجرای الگوی مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی اشتغال پایدار به دنبال دارد

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اجرای الگوی مثلث اقتصادی – فرهنگی در استان گفت: اجرای موفق الگوی مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی درآمد زایی و اشتغال پایدار را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش نای قلم، نادر صادقی امروز در جلسه بررسی عملکرد الگوی مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی در استان آذربایجان غربی اظهار کرد: مدل الگوی مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی در مناطق روستایی و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی با رویکرد مردم نهاد شکل شده است.

وی با اشاره به اینکه در اجرای مدل الگوی مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی 34 معین اقتصادی در استان شناسایی شده اند، گفت: در سال گذشته 34 تفاهم‌نامه همکاری امضا شده است.

معاون استاندار ادامه داد: درآمدزایی، ایجاد اشتغال جدید و تثبیت اشتغال از اهداف این طرح است و با توجه به توانمند های مناطق کمتر توسعه یافته، معین های اقتصادی از فعالان اقتصادی تشکیل شده است .

دکتر لبافی مشاور وزیر صمت نیز در این جلسه با اشاره به الگوی مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی گفت: این الگو اولین بار در سال 1393 با همکاری دانشگاه تهران در شهرستان قلعه گنج به عنوان یکی از محروم‌ترین مناطق کشور با رویکرد توانمندسازی روستاییان و شهرهای کم‌برخوردار طراحی و اجرا شد.

وی با اشاره به اجرای موفق این طرح در استان کرمان و خراسان رضوی بصورت پایلوت، از اجرای این الگو در 15 استان کشور خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح به دنبال ایجاد یک اقتصاد جدید تحت عنوان اقتصاد روستا هستیم و موضوع شکل‌گیری کسب‌و‌کارهای روستایی با مشارکت مردمی از طریق ایجاد حساب‌های سپرده روستایی در مدل مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی برای ما یک اصل است.

در این جلسه تعدادی از معین های اقتصادی فعال در اجرای الگوی مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی نکته نظرات و مسائل و مشکلات خود را ارائه کردند.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا