اخبار
کد خبر : 1324 ۱۳۹۴/۱۰/۰۵   

هشت صندوق برای رای گیری از اقلیت های دینی تعبیه شده است

استاندار آذربایجان غربی گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی، ارومیه به عنوان حوزه فرعی برای رای گیری از اقلیت های دینی در نظر گرفته شده و بر همین اساس، شش صندوق در ارومیه و 2 صندوق نیز در سلماس برای رای گیری از اقلیت های دینی تعبیه شده است.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت در جشن ميلاد حضرت مسيح (ع) و سال نو ميلادي با حضور آیت ا... قریشی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از مدیران و مسئولان استانی در سالن ارامنه این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی که قدرت در آن بر اساس آرای مردم جابه جا می شود، مایه افتخار است.

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی، مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود در قانون اساسی پیش بینی شده و این نشانگر این است که در نظام جمهوری اسلامی، جابجایی قدرت، به دست خود مردم اعم از هر قوم و مذهبی صورت می گیرد.

سعادت اضافه کرد: با توجه به وجود اقلیت های دینی در استان آذربایجان غربی، دولت در راستای اجرای قانون اساسی، علی رغم تمام محدودیت های مالی که دارد، برای حضور و مشارکت آحاد مردم و همچنین اقلیت های دینی، تمهیدات لازم را پیش بینی کرده است؛ چرا که در این نظام، کشور بدست نمایندگان مردم و تحت عنوان مجلس شورای اسلامی اداره می شود.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: به همین خاطر است که ما به وجود چنین نظام و حکومتی که تحت رهبری حضرت امام خمینی(ره) تاسیس شده و قدرت در آن بر اساس آرای مردم تعیین و جابجا می شود، مباهات می کنیم؛ این در حالی است که در برخی کشورهای منطقه مانند عربستان، انتخابات هنوز مفهومی ندارد.

سعادت در ادامه سخنان با تبریک میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) و فرا رسیدن سال نو میلادی اظهار کرد: انسان دوستی، نوع دوستی و مثبت نگری، از اساسی ترین ارکان تعلیمات حضرت مسیح(ع) بوده است و این یعنی اینکه اگر امروز در دنیا، بر اساس این آموزه ها و تعالیم انبیاء و اولیای الهی، عمل می شد، شاهد بروز و ظهور این خشونت ها، جنگ ها و خونریزی ها نبودیم.

وی اضافه کرد: بدون تردید، پیروی از دین انحرافی همانند آنچه که داعش امروز از یک دین خودساخته و انحرافی تبعیت می کند، منجر به مصائب و بلایای بسیاری می شود.

سعادت در پایان گفت: زندگی محبت آمیز اقوام و ادیان در استان آذربایجان غربی، ریشه در تاریخ دارد و امیدواریم این الگوی وحدت و همدلی همواره در این استان پایدار بماند.

آیت ا... قریشی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم ضمن تبریک میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) گفت: حضرت عیسی(ع)، تنها پیغمبر مسیحیان نیست، بلکه پیغمبر تمام جهان و مردم است، منتها مسیحیان کسانی هستند که بر شریعت آن حضرت باقی مانده اند.

وی ضمن اشاره به اینکه نام حضرت عیسی (ع)، 15 بار در قرآن آمده است، به ذکر آیاتی از قرآن راجع به آن حضرت نیز پرداخت.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری همچنین اظهار کرد: در نگارش قانون اساسی در آن زمان، از نمایندگان اقلیت های دینی نیز حضور داشتند و این بسیار ارزشمند است که در این نظام، حتی اقلیت های دینی در قانونگذاری نیز مشارکت دارند.

توماس میرم اسقف کلیسای کاتولیک ارومیه نیز در این مراسم با تاکید بر وحدت و همدلی میان اقوام و ادیان مختلف کشور افزود: عدالت، قانونمداری و امنیت اجتماعی از نیازهای اصلی هر جامعه است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این امور مهم محقق شده است.

میرم، ایران را کشوری نمونه و مکانی امن برای کل اقوام و ادیان دانست و اظهار داشت: در سایه امینت و آرامش در ایران اسلامی زمینه پیشرفت و تعالی برای همه آحاد مردم و اقلیت های دینی و مذهبی فراهم شده است.

وی یاد آور شد: میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) میلاد محبت و صلح و آشتی برای تمامی بشریت است و آذربایجان غربی نمونه ای زیبا از همزیستی مسالمت آمیز اقوام و ادیان مختلف در کشور است.

گفتنی است در این مراسم، مدیرکل و معاون دفتر سیاسی و انتخابات استانداری، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری، فرماندار ارومیه و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا