اخبار
کد خبر : 13212 ۱۴۰۰/۰۴/۰۴   ۰۶:۴۵:۰۵

نگاه؛
برنامه ریزی برای سفرهای مطبوعاتی وظیفه کیست؟

 

"مصیبت جبران ناپذیر از دست رفتن دو همکار ارزشمند رسانه ای و مجروح شدن برخی از آنان در جریان بازدید از پروژه هاب حوزه محیط زیست و دریاچه ارومیه به دعوت سازمان محیط زیست کشور و ستاد احیای دریاچه ارومیه بار دیگر اهمیت برنامه ریزی جامع در سفر ها و بازدیدهای مطبوعاتی را نمایان می سازد.

برنامه ریزی سفرها و بازدیدهای مطبوعاتی یکی از وظایف و اقدامات ارزشمند و ستودنی روابط عمومی هاست که باعث آشنایی افکار عمومی با فعالیت های هر سازمان می شود.

اما در اجرای این سفرها هزار نکته باریک تر از مو نهفته که توجه به موضوع ایمنی و حفاظت از جان خبرنگاران مهمترین آنان است.

یک روابط عمومی حرفه ای برای اجرای برنامه سفر مطبوعاتی چک لیستی دارد که در بخش ایمنی به چک لیست های جزیی تری تبدیل می شود، حتی این چک لیست در بخش خودروها و وسیله های نقلیه جزیی تر شده و شامل موارد ذیل می شود:

۱.بررسی وضعیت راننده ها یا راننده خودرو از لحاظ سلامت روحی و روانی، جسمی، خستگی، آشنایی با مسیر و مهارت در رانندگی

۲.بررسی وضعیت خودروها از لحاظ معاینه فنی، مدل خودرو، سیستم ترمز، داشتن سوخت و روغن کافی

۳.داشتن صورت وضعیت خودرو جمعی به منظور عدم برخورد مشکل در پلیس راه و جلوگیری از معطل شدن خبرنگاران

۴.انتخاب امن ترین مسیر و جاده برای تردد

۵.انتخاب سالم ترین مکان ها و غذاها برای پذیرایی برای جلوگیری از مسمومیت های احتمالی

۶.شناسایی و انتخاب قبلی مسیر امن در محل بازدید

۷.تجهیز خبرنگاران به کلاه و پوتین ایمنی

۸.حضور بالاترین مقام روابط عمومی در تمام مراحل در کنار خبرنگاران

۹.حضور کارشناس روابط عمومی محلی در هر خودرو

با عرض تسلیت به خانواده های محترم این همکاران ارزشمند، همکاران خبرگزاری های ایسنا، ایرنا و خانواده بزرگ رسانه و آرزوی سلامتی برای همکاران مجروح، امید است دیگر شاهد چنین رویداد غمباری در عرصه رسانه ها نباشیم."

عبدالله اسکویی _ عضو انجمن روابط عمومی ایران

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا