اخبار
کد خبر : 13211 ۱۴۰۰/۰۴/۰۳   ۱۰:۴۳:۴۹

واکنش‌ها ادامه دارد؛
قصه تکراری ارابه‌های مرگ در جاده‌های آذربایجان غربی

 

خبر تلخ و جانکاه بود، واژگونی اتوبوس حامل خبرنگارانی که برای تهیه گزارش از پیشرفت عملیات احیای دریاچه ارومیه به آذربایجان غربی سفر کرده بودند، جان دو خبرنگار را گرفت و 23 خبرنگار حادثه‌دیده را به بیمارستان فرستاد.

تصاویر و فیلم‌هایی نیز که در فضای مجازی دست به دست می‌چرخید، تکان‌دهنده و البته آزاردهنده بود.

ستاد احياي درياچه اروميه تعدادي از خبرنگاران را براي بررسي وضعيت اين درياچه به اروميه دعوت كرده بود، آنها با هواپيما عازم اين استان شده و مسيري را با اتوبوس در حال حركت بودند كه اتوبوس در نزديكي شهرستان نقده دچار حادثه شده و ترمز آن عمل نكرده است.

تمام خبرنگاران حادثه دیده‌ی واژگونی اتوبوس بلافاصله جهت مداوا به بیمارستان های مرکز ارومیه اعزام شدند؛ چهار نفر از مصدومان نیز به علت وخامت حال ار طریق بالگرد اعزام شدند.

تا ساعت 21 شب گذشته اسامي محمدمهدي گوهري، مرتضي محمدزاده، زهرا رفيعي، سهيل فرجي، نيما عبدالله‌پور، فروغ فكري، زهرا كشوري از روزنامه ايران، ندا اكبري، زينب رحيمي، فاطمه باباخاني به عنوان خبرنگاران تحت نظر اورژانس اعلام شدند و همچنين خبر مي‌رسد كه حسن ظهوري از عصر ايران مرتضي محمدصادق، ابراهيم‌نژاد رفيعي و كمال عثمان‌پور دچار شكستگي شده‌اند.

محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی به همراه مسوولان حوزه محیط زیست و بهداشت و درمان آذربایجان غربی در نزدیکترین زمان ممکن به بیمارستان نقده رفت و از نزدیک در جریان حادثه اتفاق افتاده برای خبرنگاران قرار گرفت.

مدیران بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی نیز در این بازدید از تلاش برای بهبود وضعیت حادثه دیدگان خبر دادند.

اما آنچه تامل دارد این است که چه ضرورتی برای اعزام خبرنگاران به شهرستان‌ها وجود دارد وقتی نمایندگی خبرگزاری‌ها و مطبوعات سراسری در شهرستان‌ها فعال است!؟

رئیس گروه رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، این استان را یکی از استان‌های پرسابقه در حیطه روزنامه‌نگاری و کار رسانه‌ای دانست و گفت: نمایندگان خبرگزاری‌ها در استان با دقت و موشکافی ویژه‌ای به طرح مشکلات محلی آذربایجان غربی می‌پردازند.

امید سیاح در عین حال افزود: خبرنگاران و روزنامه‌نگاران زیادی در استان فعالیت می‌کنند و جزو معدود استان‌هایی است که رسانه‌های آن با نگاه ملی مسائل استانی را بررسی می‌کنند، این در حالیست که مشکلات متعددی دارند و شرایط ناشی از کرونا نیز این مشکلات را بیشتر کرده است.

وی همچنین به این نیز اشاره کرد که طبق روال معمول باید هماهنگی‌های لازم با واحد رسانه اداره کل ارشاد استان انجام می‌گرفت در حالیکه این مجموعه هیچ اطلاعی در زمینه دعوت از خبرنگاران کشوری و موضوع بازدید نداشت و هیچ دستگاه اجرایی هماهنگی لازم  را به عمل نیاورده است.

سیاح ضمن اینکه این حادثه را به خانواده جان باختگان و همکاران رسانه‌ای تسلیت گفت، اضافه کرد: حرفه خبرنگاری، حرفه‌ای بسیار سخت، پرتنش و سرشار از استرش و فشارهای روانی است لذا این شخصیت‌های جریان‌ساز جامعه را باید ارج نهیم.

به دنبال وقوع این حادثه، مقامات کشوری و استانی تلاش کردند تا با ارسال پیام‌ها و انتشار بیانیه‌هایی ضمن ابراز همدردی با حادثه‌دیدگان، عزم خود را برای پیگیری علت و علل این حادثه دلخراش نشان دهند که دستور رئیس جمهور برای بررسی دلایل وقوع حادثه از جمله آنها بود.

البته در برخی از توئیت ها و کانال های تلگرامی طعنه‌ای به مشکلات و دلایل بروز حادثه های این چنینی زده شد و با این وجود محتوای اصلی، موضوع داغ‌دیدگان سانحه بود.

براساس منابع خبری، اتوبوس‌ها بعد از پراید و وانت نیسان، عامل مرگباری در جاده‌های کشور هستند. عاملی که برخی می‌گویند ایمنی ندارند، عده‌ای به رانندگان خواب‌آلود و بیمار آن معترضند و برخی هم از صاحبان بی‌توجه آن گلایه دارند.

دلیل هر چه باشد تنها این سوال مطرح است که این ارابه‌های مرگ تا کی در جاده‌ها می‌تازند و چه کسی یا نهادی باید جلوی این خودروهای ناایمن را بگیرد؟

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا