اخبار
کد خبر : 13190 ۱۴۰۰/۰۴/۰۱   ۱۷:۳۴:۴۸

فرمانده انتظامی استان خبر داد
انهدام 27 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در آذربایجان غربی

 

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: 27 باند تهیه و توزیع مواد مخدر از ابتدای سال جاری تا کنون در سطح استان شناسایی و منهدم شده است.

به گزارش نای قلم، سردار مسعود خرم نیا در گفتگوی خبری اظهار کرد: از باندهای متلاشی شده 13 قبضه سلاح کشف و 141 دستگاه خودرو و موتورسیکلت که در امر تهیه، توزیع و قاچاق مواد مخدر استفاده می شد، توقیف شده است.

وی افزود: در این بازه زمانی مقدار پنج تن و 82 كيلوگرم انواع مواد مخدر كشف و در این راستا 121 قاچاقچي، 560 خرده فروش مواد مخدر دستگير شدند.

سردار خرم نیا اضافه کرد: همچنین ۱۱۹ نفر حمل کننده مواد مخدر، دو هزار و ۶۸۴ نفر معتاد دستگیر شدند که ۳۸۴ نفر از معتادان به مراکز درمانی معرفی شده اند.

او همچنین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۰۰ کیلو گرم مواد مخدر غیردارویی نیز در استان آذربایجان غربی امحا شده است.

وی به کشفیات سال گذشته نیز اشاره و اعلام کرد: 10 تن و 43 کیلوگرم انواع موادمخدر در سال گذشته کشف شده است.

خرم‌نیا تصریح کرد: همچنین 15 هزار و 94 قاچاقچی و سه هزار و 256 نفر توزیع‌کننده مواد مخدر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: همچنین در این راستا 252 نفر حمل کننده و 226 نفر نگهدارنده موادمخدر دستگیر و 10 هزار و 704 معتاد نیز جمع‌آوری شدند که 709 نفر از این تعداد در مراکز درمان ماده 16 پذیرش شدند.

خرم‌نیا در عین حال با اشاره به اینکه این استان حلقه اتصال بین آسیا و اروپا است و با سه کشور هم مرز است و شبکه‌های بین المللی و قاچاقچیان این راه را برای ترانزیت مواد مخدر انتخاب کرده اند، تاکید کرد: نیرو‌ی انتظامی در کنار سپاه، مرزبانی و نیرو‌های امنیتی با هوشیاری کامل تمام مرز‌های این استان را با اشرافیت کامل رصد می‌کنند و به هیچ جنبنده‌ای اجازه نخواهند داد تا از مرز‌ها وارد کشور ما شوند.

وی در عین حال مبارزه با پدیده شوم اعتیاد را چند وجهی دانست و توضیح داد: مبارزه با اعتیاد باید مکمل همدیگر صورت گیرد، یعنی هم در حوزه فرهنگی، هم در حوزه اجتماعی و هم در حوزه درمانی و مقابله ای برنامه ریزی های مدون و مستمر پیش بینی و اجرا شود.

خرم نیا سپس اذعان کرد: در سال جاري،‌ برنامه ريزي عملياتي ويژه اي در قالب اجراي طرح هاي مختلف برخورد با مواد مخدر از سوي کمیته های تخصصی شش گانه (مقابله، پیشگیری، درمان، حقوقی و قضائی، توسعه مشارکت مردمی و کمیته شناسایی اموال) در سطح استان اجرايي شده و اين رويكرد راهبرد اثربخشي در افزايش كمي و كيفي در اين مقوله به همراه داشته است.

فرمانده انتظامی استان با تاکید بر اهمیت آموزش در پیشگیری از اعتیاد، یادآور شد: در سال گذشته برای پیشگیری از اعتیاد، تعداد ۶۹۵ نفر آموزش پیشگیری، ۶۴ برنامه تلویزیونی، ۶۴ برنامه رادیویی و ۳۰ هزار نفر دانش آموز این استان از طریق برنامه شاد آموزش دیده اند.

ضمن اینکه تاکنون 64 برنامه تلویزیونی و 64 برنامه رادیویی پیگیری از اعتیاد، تولید و پخش شده و طرح اعتیاد خانگی توسط سپاه شهدا نیز به عنوان یک طرح موفق در ارومیه و اشنویه اجرا شده است.

خرم نیا در پایان يكي از مهم ترين علت ها در توفيقات صورت گرفته در حوزه مبارزه با مواد مخدر را مشاركت هاي مردمي برشمرد و اضافه كرد: اعتماد به مشارکت، مقبولیت و مرجعیت منتهی خواهد شد و قطعا در تولید امنیت مهم ترین نقش را مردم ایفا می کنند، بنابراین اگر اعتماد آن ها جلب شود در مأموریت ها همواره پشتیبان ما خواهند بود.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا