Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 1319 ۱۳۹۴/۱۰/۰۴   

خود را سرباز اصلاحات می دانم

رئیس بنیاد باران آذربایجان غربی گفت: با بیان اینکه خود را سرباز اصلاحات می دانم، اظهار کرد: من به سختی آمده ام و به سختی راضی شده ام در انتخابات ثبت نام کنم اما به همان اندازه که به سختی آمده ام اگر شرایط مصلحت استان، شرایط سیاسی کشور و نظام و جریان اصلاحات ایجاب کند من به راحتی کنار خواهم کشید.

به گزارش نای قلم، عباس خورشیدی پس از طی مراحل ثبت نام خود، به میان خبرنگاران آمد و اظهار کرد: من به عنوان شهروند این آب و خاک به عنوان کسی که به مشی و تفکر اصلاح طلبی معتقدم امروز آمده ام تا سهم خود را در راستای تعمیق مردمسالاری ایفا کنم.

معاون اسبق سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان غربی اظهار کرد: در این مقطع به نتیجه کار نمی اندیشم به این می اندیشم که امروز وظیفه من این بود که به درخواست اقشار مختلف مردم به ویژه همفکران، همراهان و دوستان همفکر پاسخ دهم.

او افزود: امروز وظیفه من ثبت نام کردن هست و به آن عمل کردم اگر فردا وظیفه دیگری داشته باشم براساس آن عمل خواهم کرد.

این داوطلب دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اینکه در واپسین ساعات ها مبادرت به ثبت نام کردم کاملا دلایل منطقی و حساب شده دارد، من مرتب اوضاع سیاسی و آرایش صحنه انتخابات را مورد توجه قرار می دادم و تا ساعات آخر در انتظار حضور بزرگانی از همفکران خود بودم کمااینکه به دنبال این بودم که آیا حجت وجدانی، شرعی، اخلاقی و اقناعی برای حضور من وجود دارد یا خیر؟

وی تصریح کرد: وظیفه ای که برای من متعین نشده باشد و وظیفه ای که به آن متقاعد و مجاب نشده باشم را انجام نمی دهم لذا این مجاب شدن و این اقناع در واپسین ساعات ثبت نام برای من حاصل شد.

خورشیدی گفت: من آدمی نیستم که باری به هر جهت در صحنه حضور پیدا کنم، بلکه برای ادای یک تکلیف آمده ام، نسبت به نظام، این آب و خاک و تفکر اصلاحات متعهدم و این تعهد ایجاب کرده است در این دوره از انتخابات حضور یابم چه بسا اگر همین تعهدات فردا باعث شود کنار بکشم دقیقه ای درنگ نخواهم کرد.

راه اداره کشور از مسیر صندوق های رای عبور می کند

داوطلب دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما بر این باوریم که رای مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران تزیینی نیست، رای مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران دکور نیست چه بسا رای مردم تعیین کننده و ستون خیمه اداره این کشور است لذا نباید با انتخابات قهر کنیم چرا که راه اداره این کشور از مسیر صندوق های رای عبور می کند و چه بهتر این حضور آگاهانه، مسئولانه و همراه با بینش و بصیرت باشد.

خورشیدی اذعان کرد: همه بزرگان این نظام و در راس آن مقام معظم رهبری جز این از ما انتظار ندارند که در جهت مردمسالاری دینی حرکت کنیم و امروز من بر اساس این اعتقاد آمده ام تا در این مسابقه ارزشمند حضور پیدا کنم در مراحل بعدی هم متناسب با تکلیف و وظیفه ای که احساس خواهم کرد عمل می کنم.

تابع قانون هستم

او تاکید کرد: من تابع قانون و مقرراتی هستم که در این میدان بازی می کنم، بازیگری که وارد میدان می شود باید به مقررات حاکم بر آن میدان اعتقاد داشته باشد، اگر من اعتقادی غیر از این داشتم در انتخابات حضور پیدا نمی کردم.

رئیس بنیاد باران آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اگر صلاحیت من از طریق مراجع اجرایی و نظارتی تایید نشود و رد صلاحیت شود من اعتراض قانونی خواهم  کرد اما از کسی خواهش نخواهم کرد چرا که اهل لابی گری، چانه زدن، ایجاد ارتباط و اهل بده و بستان ها نیستم.

او همچنین این را نیز گفت که اگر امکان حضور در این میدان مهیا شود خدای را شکر خواهم گذاشت که فرصت دیگری برای خدمتگزاری پیدا شده است اما اگر این امکان را از من سلب کنند باز هم خدای را شکر خواهم کرد که باری از دوش من برداشته شده است چه از دستگاه های اجرایی و نظارتی انتظار دارم به دور از سلایق شخصی، جناحی و به دور از برداشت های تنگ نظرانه با صلاحیت ها برخورد و براساس مر قانون عمل کنند، من و همفکرانم جز همراهی با  قانون برخورد و رفتار دیگری از خود نشان نخواهیم داد.

 یک جریان سیاسی با اختلاف سلیقه زنده می ماند

وی درباره اختلاف نظرهایی که میان اصلاح طلبان استان وجود دارد نیز ابراز کرد: یک جریان سیاسی با اختلاف سلیقه و یک مقوله انسانی با تضارب آرا زنده می ماند، ما به تک صدایی در کشور و نظام اعتقادی نداریم همفکران ما در جریان اصلاحات نیز طرفدار تضارب آرا هستند و معتقدیم از رهگذر رفتارها، شنیده ها، تحمل کردن ها، دیدن ها و شنیدن ها بهترین سناریو و مشی را انتخاب خواهیم کرد.

خورشیدی با بیان اینکه تعدد کاندیداها را از هر جریان سیاسی مبارک می دانم، تصریح کرد: تعدد کاندیداها را یکی از عوامل بالا رفتن میزان مشارکت می دانم و برای دوستان جناح رقیب هم آرزوی موفقیت می کنم به این عنوان که خوب و مردانه عمل کنند.

رئیس بنیاد باران استان هم با بیان اینکه من وجود منتقد را مبارک می دانم، ادامه داد: مشی من حمایت مشفقانه و انتقاد منصفانه خواهد بود، تا زمانی که دولت در مسیر اعتدال و مصالح مردم حرکت می کند و تا زمانی که مردم را ارباب خود بداند از آن حمایت می کنم.

این داوطلب دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: من حریف سرزنده و قدر می خواهم، من رقیب ضعیف و برنده شدن در اینگونه میدان ها را دوست ندارم.

خورشیدی متولد ۱۳۳۹ و دانش‌آموخته کارشناسی ارشد علوم سیاسی از دانشکده حقوق و علوم سیاسی است.

 وی با دارا بودن سابقه ۱۴ سال تدریس در دانشگاه‌های مختلف در حال حاضر مدیر منطقه شمال غرب بیمه پاسارگاد کشور و رئیس بنیاد باران آذربایجان غربی است و معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان غربی، فرماندار شهرستان تبریز، رئیس دانشگاه پیام‌نور ارومیه و منطقه ۲ ( استان‌های آذربایجان غربی و شرقی)، فرماندار شهرستان مهاباد و نقده و بخشداری تکاب و عجب‌شیر را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا