اخبار
کد خبر : 13183 ۱۴۰۰/۰۳/۳۱   ۲۱:۱۰:۰۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد؛
تحویل بیش از 144 هزار دوز واکسن کرونا تاکنون به آذربایجان غربی

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: بیش از 144 هزار دوز واکسن کرونا تاکنون به دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تحویل شده است.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی ارومیه تاکنون ۱۴۴ هزار و ۸۹۰ دوز واکسن از وزارت بهداشت تحویل گرفته که در سه مرحله تزریق شده است.

وی افزود: در مرحله اول واکسیناسیون کرونا ۴۰ هزار و ۵۰۰ دوز برای کادر بهداشت و درمان اعم از دانشگاهی، خیریه، نظامی و خصوصی تزریق شد.

آقازاده، در خصوص مرحله دوم واکسیناسیون کرونا هم گفت: از ۱۲۷ هزار و ۷۰۰ نفر جمعیت بالای ۷۰ سال استان، تاکنون ۹۶ هزار و ۵۰۰ نفر یعنی حدود  ۷۶ درصد افراد بالای ۷۰ سال واکسن  دریافت کرده اند.

وی، با بیان اینکه مرحله سوم نیز شامل واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال است، گفت: افراد بالای ۷۰ سال درسامانه الکترونیکی salamat.gov.ir  ثبت نام کرده و پس از دریافت پیامک به محل واکسیناسیون مراجعه و بر حسب شرایط واکسن کرونا را دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، ضمن تأکید بر دریافت ۲۹ هزار و ۶۰۰ دوز محموله واکسن کرونا در روزهای آینده افزود: با دریافت محموله جدید ، کمبودی از لحاظ واکسن کرونا وجود ندارد و همشهریان پس از فراخوان می توانند برای دریافت واکسن کرونا مراجعه کنند.

آقازاده، در خصوص واکسن ایرانی برکت هم گفت: سه هزار و ۵۰۰  دوز واکسن ایرانی و سه هزار دوز واکسن سینوفارم برای عوامل اجرایی تحویل گرفته شد و برای مردم عادی تا بحال واکسن ایرانی دریافت نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجانغربی، درخصوص یکنواخت نبودن پوشش واکسیناسیون کرونای استان هم گفت: شهرستان‌های پلدشت، پیرانشهر، سردشت و چالدران پایین ترین درصد پوشش واکسیناسیون کرونا را دارند که به مسئولان شهرستانی در این خصوص گزارش لازم داده شده است.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا