اخبار
کد خبر : 13175 ۱۴۰۰/۰۳/۳۰   ۱۹:۱۸:۴۶

با حضور کارشناسان؛
4.5 تن مواد غذایی تاریخ گذشته در ارومیه کشف و امحا شد

 

 سرپرست اداره نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی ارومیه از کشف و امحای 4.5 تن مواد غذایی تاریخ گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش نای قلم، نسرین حقیقت‌افشار در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: ایمن نگداشتن مواد غذایی در هر مرحله از تولید تا رسیدن به دست مصرف‌کننده یکی از وظایف مهم و اصلی سازمان غذا و دارو است و همگی معتقد بر این موضوع هستیم که غذا نقش مهمی در تامین سلامت فرد و همچنین پیشگیری از بروز بیماری‌ها دارد.

وی افزود: در پی بازرسی های هوشمندانه صورت گرفته توسط کارشناسان این معاونت از شرکت های پخش مواد غذایی 4.5 تن شکلات تاریخ گذشته با ارزشی بالغ بر 500 میلیون ریال کشف و ضبط شد.

حقیقت‌افشار اضافه کرد: فرآورده های مکشوفه پس از انجام مراحل کارشناسی با همکاری صاحب کالا در خرداد ماه سال جاری از محل خارج و با حضور کارشناسان این اداره و همکاران اداره حفاظت محیط زیست و پسماند شهرداری معدوم شد .

سرپرست نظارت بر مواد غذایی، آرایشی  و بهداشتی در ادامه تصریح کرد: در سال 99 بیش از یک هزار و 800 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و توزیعی و سطح عرضه مواد خوراکی و آشامیدنی در استان صورت گرفته که منجر به کشف و امحای 296 تن مواد غذایی غیرقابل مصرف شده است .

وی در ادامه تاکید کرد: تمام مواد غذایی تولید شده در کشور که دارای پروانه های بهداشتی از سازمان غذا و دارو هستند مطابق ضوابط و دستورالعمل های موجود اقدام به تولید کرده و کارشناسان حوزه نظارت بر مواد غذایی با اقدامات مداخله ای خود همواره حامی حقوق مصرف کنندگان جهت اطمینان خاطر مردم هستند.

 این مقام مسئول تاکید کرد: از تمام مردم آگاه و فهیم خواهشمندیم در هنگام خرید و مصرف مواد غذایی به مواردی همچون تاریخ تولید، تاریخ انقضا، جدول نشانگر رنگی و آرم سازمان غذا و دارو به همراه شماره مجوز بهداشتی که نشان دهنده سلامت و ایمنی کالاست دقت داشته باشند و از خرید مواد غذایی فله و غیربهداشتی خودداری کنند.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا