اخبار
کد خبر : 13164 ۱۴۰۰/۰۳/۲۸   ۰۸:۴۶:۰۵

انتخابات همزمان با سراسر کشور در حال برگزاری است،
۷۱ درصد مردم آذربایجان غربی واجد شرایط رأی دادن هستند

 

همزمان با سراسر کشور فرآیند رای گیری سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۱۷ شهرستان آذربایجان غربی آغاز شده است.

به گزارش نای قلم، اعضای هیأت‌های اجرایی، نظارت و حراست صندوق‌های اخذ رأی نیز با آمادگی کامل فرآیند انتخابات را آغاز کردند.

مسئولان برگزاری انتخابات تاکید می‌کنند شهروندان در حوزه‌های مختلف انتخابی شهری و روستایی، در ساعت‌های اولیه برگزاری انتخابات برای انداختن برگه رأی خود به صندوق حضور یابند تا ضمن مصونیت از امکان ابتلای به کرونا و کاهش زمان انتظار در به ویژه در ساعات پایانی، برگزاری انتخابات روند منظمی داشته باشد و از تراکم و تجمع پیشگیری شود.

به گفته رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی دو میلیون و ۴۲۷ هزار و ۲۷۷ نفر از مردم استان شامل ۷۱ درصد جمعیت واجد شرایط رأی دادن در انتخابات ۲۸ خرداد امسال هستند.

بر اساس آمار اعلامی ثبت احوال، سه میلیون و ۴۳۵ هزار و ۷۰۳ نفر ساکن شهرها و روستاهای آذربایجان غربی هستند که از این تعداد، ۷۱ درصد واجد شرایط شرکت در انتخابات آتی هستند.

۶۴ هزار و ۹۵۱ نفر رأی اولی در استان واجد شرایط رأی دادن بوده و برای نخستین بار می‌توانند در انتخابات حضور یابند.

۲ هزار و ۷۹۵ صندوق در استان برای اخذ رأی مردم امروز ۲۸ خردادماه جاری پیش‌بینی شده است از این تعداد، یک هزار و ۸۷۴ صندوق ثابت و ۹۲۱ صندوق سیار است که آرای مردم را در اقصی نقاط استان جمع آوری می‌کنند.

یک هزار و ۲۱۰ صندوق ویژه شهری و بک هزار و ۵۸۵ صندوق نیز روستایی است، ادامه داد: ۶۰ هزار نفر عوامل اجرایی انتخابات را در این استان برگزار می‌کنند.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا