اخبار
کد خبر : 13161 ۱۴۰۰/۰۳/۲۷   ۱۱:۵۳:۳۵

در هفتاد و سومین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید؛
بیمارستان ۹۶ تختخوابی مهر تکاب با دستور رییس جمهوری افتتاح شد

 

بیمارستان ۹۶ تختخوابی مهر شهرستان تکاب در جنوب آذربایجان غربی امروز، پنجشنبه با دستور رییس جمهوری در یک ارتباط زنده تصویری (ویدئو کنفرانس) به بهره برداری رسید.

به گزارش نای قلم، بیمارستان ۹۶ تختخوابی مهر تکاب به کارفرمایی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی و با هزینه ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی احداث شده است.

آیین بهره برداری از این بیمارستان با حضور « محمدمهدی شهریاری» استاندار آذربایجان غربی، «ایرج حریرچی» معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، «حسن همتی» نماینده مردم ، فرماندار ، امام جمعه و جمعی از مسوولان محلی در شهرستان تکاب در سی و یکمین آیین پویش ره سلامت از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

رئیس جمهور در هفتاد و سومین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید طرح‌های ملی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در استان‌های گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران و قم و همچنین دو ایستگاه مترو در شهر تهران را افتتاح کرد.

رئیس جمهور در این ارتباط تصویری تاکید کرد: اقدامات انجام شده در طول ۸ سال فعالیت دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و سلامت در تاریخ کشور بی نظیر و بی سابقه است و در هیچ برهه ای نداریم که در ۸ سال چنین تحولی در بخش سلامت اتفاق افتاده باشد.

دکتر روحانی افزوده شدن ۱۴ هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت درمانی کشور در طول یکسال را اقدامی ارزشمند و افتخار آمیز دانست و گفت: از همه دست اندرکاران می خواهم از تبلیغات ناروا نرنجند و از حرفهای بی اساس نگران نشوند، ‌دروغ‌ها را باد می‌برد و بیمارستان، تخت، پزشک و درمان می‌ماند و مردم در طول سالهای آینده شاهد آثار این هشت سال خواهند بود و دروغگو هیچ وقت به نتیجه‌ای نمی‌رسد.

وی ادامه داد: گردشگری سلامت از اهمیت بالایی برای ما برخودار است و بیمارستان ها در استان های مرزی کشور می توانند با ارائه خدمات درمانی به مهمانان و گردشگران خارجی در توسعه گردشگری سلامت بسیار موثر باشند.

رئیس جمهور با بیان اینکه قبل از انقلاب هر کسی در کشور دچار یک بیماری سخت می شد دنبال این بود که راهی پیدا کند تا برای درمان به خارج برود، گفت: امروز بسیاری از ایرانیانی که در کشورهای خارجی ساکن هستند، ترجیح می دهند برای درمان خود یا حتی برای برخی از عمل‌های جراحی ایران را انتخاب کنند.

دکتر روحانی افزود: معنای این وضعیت این است که پزشکان و پرستاران عزیز و همه عزیزانی که در بخش سلامت تلاش می‌کنند، یک کار بزرگ و پرافتخاری را در این ۴۳ سال در کشور ما به وجود آورده اند .

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا