اخبار
کد خبر : 13154 ۱۴۰۰/۰۳/۲۶   ۲۲:۳۴:۱۵

اخبار انتظامی آذربایجان غربی؛
کشف بیش از ۶۰۰ کیلوگرم چای قاچاق در آذربایجان غربی

 

جانشین فرماندهی انتظامی استان آذربایجان‌غربی از کشف بیش از ۶۰۰ کیلوگرم چای خارجی قاچاق توسط ماموران انتظامی شهرستان سردشت، خبر داد.

به گزارش نای قلم، سرهنگ ایرج حسنخانی در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده شوم قاچاق  و در حین کنترل و پایش خودرو های عبوری در محورسردشت – بانه ماموران انتظامی شهرستان سردشت به یک دستگاه خودروی وانت پیکان  مشکوک شدند.

وی افزود: ماموران انتظامی شهرستان با توقیف خودرو و با  بررسی آن موفق شدند ۶۳۴ کیلوگرم چای خارجی قاچاق را کشف  کنند.

حسنخانی با اشاره به اینکه کارشناسان مربوطه ارزش این محموله را یک میلیارد و سیصد میلیون برآورد کردند، تصریح کرد: در این راستا یک متهم نیز دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

*هوشیاری پلیس ماکو در کشف ۲۸۰ میلیارد کالای قاچاق

جانشین فرماندهی انتظامی استان همچنین از کشف محل دپوی کالاهای قاچاق به ارزش ۲۸۰ میلیارد ریال با هوشیاری ماموران انتظامی شهرستان ماکو، خبر داد

حسنخانی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت  اشخاصی با استفاده از اسناد جعلی در زمینه قاچاق محموله های گمرکی، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان ماکوقرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: با انجام یک سری کارهای پلیسی نهایتا محل دپوی محموله های قاچاق شناسایی و ماموران پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی از انبار مذکور بازدید کردند که در نتیجه این عملیات ۶۰۰ تن میوه،   ۱۰۰۰ دستگاه لوازم یدکی خودرو، 2 هزار و 500 قطعه لنت ترمز و  ۵۰۰ حلقه تایر و همچنین سه هزار و ۸۰۰ قطعه آسانسور که همگی فاقد مدارک گمرکی بوده و به صورت قاچاق تهیه شده بودند، کشف شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان آذربایجان‌غربی در پایان؛ ارزش این محموله ها را برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه ۲۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در این را بطه هشت نفر دستگیر و به همراه پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا