اخبار
کد خبر : 13129 ۱۴۰۰/۰۳/۲۴   ۱۳:۵۷:۲۷

فرماندار ارومیه:
رفتار کاندیداها شاخصی برای ارزیابی و قضاوت مردم است

 

فرماندار ارومیه گفت: رفتار کاندیداها شاخصی برای ارزیابی و قضاوت مردم و نشان‌دهنده‌ی میزان پایبندی آنها به تعهداتی است که در قبال مسائل شهری دارند.

به گزارش نای قلم، رسول مقابلی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: نامزدهایی که به عنوان وکیل مدافع مردم قصد ورود به شورای شهر را دارند باید اول خود به قوانین تسلط داشته باشند و تبلیغات خود را در چارچوبی که قانونگذار معین کرده، انجام دهند.

وی افزود: کاندیداها باید برای جلب نظر مردم از شیوه‌های مناسب قانونی استفاده کنند و رعایت قوانین و شیوه‌نامه های بهداشتی را مورد توجه قرار دهند.

مقابلی همچنین ضرورت اشراف نامزدها به قوانین را نیز متذکر شد و تصریح کرد: ۲۰۰ بنر سفید در نقاط مختلف شهر برای استفاده تبلیغاتی نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و ریاست جمهوری نصب شده است.

*تشکیل ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی

فرماندار ارومیه گفت: ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در دادگستری تشکیل شده که هدف آن جلوگیری از انجام تخلفات انتخاباتی است.

مقابلی اضافه کرد: دستگاه قضایی شهرستان با توجه به ابلاغ دستورالعمل انتخاباتی توسط رییس قوه قضاییه به جرایم انتخاباتی رسیدگی می‌کند.

وی همه نامزدهای انتخابات و ستادهای ایجاد شده توسط آنان را ملزم به رعایت کامل قوانین دانست و در عین حال متذکر شد: کسانی که تمکین نمی کنند به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

وی با اشاره به تشکیل گروه‌های مجازی و برگزاری جلسات توجیهی برای نامزدها و روسای ستادهای انتخاباتی به منظور رعایت مصادیق مجاز و غیرمجاز تبلیغات و محدودیت‌های کرونایی، افزود: براساس مصوبه کمیته امنیت انتخابات برای دفاع از حقوق قانونی مردم، محدودیت های لازم برای حفظ نظم و امنیت عمومی به ویژه در هسته اصلی شهر و معابر منتهی به آن، میادین، چهارراه‌ها، جنب مراکز نظامی و بیمارستان‌ها جهت راه اندازی ستادهای انتخاباتی اعمال می‌شود.

* منعی برای تکثر ستاد وجود ندارد

مقابلی اضافه کرد: طبق قانون در انتخابات ریاست جمهوری هیچ منعی برای تکثر ستاد وجود ندارد اما داوطلبان شورای شهر در مدت زمان قانونی تبلیغات با هماهنگی و مجوز ستاد انتخابات شهرستان می توانند نسبت به ایجاد ستادهای تبلغیاتی در مناطق مختلف شهرداری اقدام کنند.

فرماندار ارومیه همچنین تاکید کرد: کارکنان دستگاه‌های دولتی اجازه تبلیغ له یا علیه کاندیدای خاص در ساعات اداری ندارند.

مقابلی اضافه کرد: بازرسان در انتخابات پیش رو، مترصد نظارت و کنترل جریان انتخابات و حسن اجرای قانون هستند ضمن اینکه تمام دست اندرکاران برگزاری انتخابات اعم از مجریان، بازرسان و ناظران و سایر نهادها و دستگاه‌هایی که به نحوی تکالیفی را در قانون بر عهده دارند، تلاش می کنند تا انتخابات با مشارکت بالا و امنیت و سلامت کامل برگزار شود.

*برگزاری تمام الکترونیک انتخابات شورای اسلامی ارومیه

فرماندار ارومیه در ادامه سخنان خود گفت: فرایند انتخابات شورای اسلامی این شهر به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

مقابلی با بیان اینکه انتخابات الکترونیکی به صورت آفلاین خواهد بود، افزود: با توجه به تعداد زیاد کاندیداهای شورای اسلامی شهر در ارومیه، برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی، روند شمارش آرا را تسریع و جلوی بروز هرگونه شبهه را می گیرد.

فرماندار ارومیه اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی دیگر شهرهای شهرستان و روستاها به روش سنتی و با استفاده از صندوق رای برگزار می‌شود.

به گفته وی افراد بی سواد و کسانی که آشنایی کافی با چگونگی رای دادن ندارند، می‌توانند یک فرد معتمد همراه خود داشته باشند.

فرماندار ارومیه همچنین با اشاره به افزایش ۵۶ حوزه اخذ رای در ارومیه نسبت به دوره گذشته، گفت: در کنار محل‌های اخذ رایی که در دوره گذشته بیش از یک هزار رای داشتند، یک شعبه دیگر کمکی اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: ۳۰۰ شعبه اخذ رای در ارومیه و ۶۳۱ شعبه نیز در سطح شهرستان فعال است.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا جمعه هفته جاری برگزار می‌شود.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا