اخبار
کد خبر : 13126 ۱۴۰۰/۰۳/۲۳   ۲۱:۵۶:۴۶

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی خبر داد؛
هزینه‌ی 6 هزار میلیارد تومانی برای اجرای پروژه های احیای دریاچه ارومیه

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی گفت: در راستای اجرای پروژه های انتقال آب و کنترل و مدیرت آب‌های مرزی استان تا کنون با قیمت به روز شده بیش از شش هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است .

به گزارش نای قلم، ناصر حضرتی پر در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به محدودیت ها و شرایط ویژه اقتصادی و مالی در کشور در خصوص اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان اظهار کرد: خوشبختانه امسال رتبه آذربایجان غربی در میان استان‌های کشور با یک پله صعود، رتبه پنجم کشوری است و 6.5 درصد اعتبارات کشور در این حوزه به آذربایجان غربی اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: در سال گذشته خوشبختانه توانستیم با تدابیر انجام شده بخش قابل توجهی از خواسته های کارکنان دولت در استان در حوزه پرداخت حقوق و مزایا را محقق کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی با بیان اینکه در سال گذشته درآمدهای مالیاتی استان 113 درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: با وجود تحریم ها و شیوع بیماری کرونا و بدون افزایش پایه های مالیاتی، با کشف منابع جددی مالیاتی در استان میزان درآمدهای مالیاتی استان در سال گذشته با 113 درصد افزایش به یکهزار و 627 میلیارد تومان رسید.

وی گفت: در سال گذشته خوشبختانه تمام اعتبارات هزینه ای ابلاغ شده به استان محقق شد و در این زمینه هیچ مشکلی نداشتیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی ادامه داد: در سال گذشته مطالبات 656 نفر از بازنشستگان سال 98 و قبل از آن نیز پرداخت شد.

حضرتی پر همچنین در خصوص اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان نیز در سال گذشته اظهار داشت: سال گذشته از مجموع  هزار و 534 میلیار تومان اعتبارات دارایی های سرمایه ای استان 760 میلیارد تومان در قالب نقد و اوراق تخصیص یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود با اشاره به روند اختصاص اعتبارات سال 1400 در کشور، اعتبارات هزینه ای استان در این اعتبارات را 3.85 درصد اعتبارات کشور عنوان کرد و گفت: در جدول اعتبارات هزینه ای کشور آذربایجان غربی در ردیف نهم در بین استان‌ها قرار دارد .

حضرتی پر همچنین در خصوص اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان نیز گفت: خوشبختانه امسال رتبه آذربایجان غربی در میان استان‌های کشور با یک پله صعود، رتبه پنجم کشوری است و 6.5 درصد اعتبارات کشور در این حوزه به آذربایجان غربی اختصاص خواهد یافت.

وی در ادامه با اشاره به توجه ویژه دولت برای توسعه زیرساخت ها در کشور و بویژه استان‌های کم برخوردار، اظهار داشت: در بودجه سال جاری برای توسعه راه‌های روستایی استان 374 میلیارد تومان، برای توسعه آب روستایی 272 میلیارد تومان و برای اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی 141 میلیارد تومان اعتبار به استان مصوب شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی همچنین گفت: برای اجرای طرح های ملی استان از محل اعتبارات ملی 549 میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است .

حضرتی پر همچنین از تخصیص اعتبار ویژه به استان‌های آذربایجان غربی، کرمان، هرمزگان و خوزستان در جهت ارتقای شاخص های فضاهای آموزشی در بودجه سال جاری خبر داد.

وی با اشاره به اینکه تخیصیص بودجه در استان بر مبنای جمعیت و فصول در بین شهرستان‌های استان توزیع می شود گفت: امسال 222 هزار و 850 میلیارد تومان اعتبار شامل اعتبار سرمایه ای، توازن استانی، اعتبارات تملک دارائی های سرمایه ای، توازن ملی و اعتبارات ملی استانی شده  در فصول مختلف توزیع می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی ادامه داد: در بوجه امسال استان توجه ویژه ای به حمل و نقل، توسعه و خدمات شهری روستایی و عشایر، آموزش و پرورش، فصل کشاورزی و منابع طبیعی، صنعت و معدن و فرهنگ و هنر و ورزش و جوانان شده است.

در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان‌غربی پس از ارائه عملکرد مالی سال گذشته استان و تشریح وضعیت منابع و مصارف بودجه و جایگاه استان در قانون بودجه سال 1400 موارد ذیل به تصویب شورا رسید:

1. مبلغ 609 میلیارد تومان در قالب اعتبارات توازن ملی به پروژه مهم ملی استان اختصاص یافت.

آب‌رسانی به شهرها، ایجاد تأسیسات فاضلاب، احداث و تکمیل بیمارستانها، احداث و تکمیل راه‌های اصلی و تکمیل شبکه‌های آبیاری در شهرستان‌های 17 گانه استان از جمله مهم‌ترین این پروژه‌ها هستند.

2. حدود یک هزار و 500 میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مابین 31 فصل عمرانی استان توزیع و تصویب شد. در این ارتباط فصول حمل‌ونقل، آموزش و پرورش، توسعه و خدمات عمران شهری و روستایی، کشاورزی و منابع طبیعی، صنعت و معدن و ورزش و تفریحات بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند. در این بخش تأکید شد حدود 2 هزار میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان به‌ویژه در بخش محرومیت‌زدایی در روستاها و حاشیه شهرها در جلسات آتی شورا توزیع خواهد شد.

3. اعتبار عمرانی توزیع‌شده بین فصول مختلف مابین شهرستان‌های 17 گانه استان نیز بر مبنای توسعه متوازن و رفع شکاف توسعه‌ای شهرستان‌ها از میانگین شاخص‌های استان و کشور مورد تصویب قرار گرفت. اعتبارات مصوب شهرستان‌ها به کمیته برنامه‌‌ریزی شهرستان ارسال خواهد شد تا پروژه‌های هر شهرستان مشخص شود.

4. مبلغ 800 میلیارد‌ تومان از اعتبارات هزینه‌ای استان برای پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دستگاه‌های اجرایی و نیز تأمین سایر هزینه‌های عمومی دستگاه‌های اجرایی استانی مورد تصویب قرار گرفت. یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای استان نیز به طرح‌های پژوهشی اختصاص یافت که عناوین این طرح‌ها در کارگروه آموزش و پژوهش و فناوری به تصویب خواهد رسید.

5. مصوبات کارگروه‌های زیربنایی و اشتغال نیز در این جلسه طرح و به تصویب شورا رسید.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا