اخبار
کد خبر : 1312 ۱۳۹۴/۱۰/۰۳   

دولت دست بکار نمی شد دریاچه ارومیه نفس های آخر را می کشید

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی گفت: اگر دولت تدبیر و امید دست بکار نمی شد، امروز دریاچه ارومیه نفس های آخر خود را می کشید.

به گزارش نای قلم، نادر صفرزاده معاون استاندار و دبیر شورای اداری استان در دهمین جلسه این شورا که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در سالن شهید عطایی استانداری برگزار شد، با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید اقدامات ارزشمندی در رابطه با احیای دریاچه ارومیه صورت گرفته است، گفت: اگر دولت تدبیر و امید دست بکار نمی شد، امروز دریاچه ارومیه نفس های آخر خود را می کشید.

وی با تاکید بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت و توان علمی و پژوهشی استان در راستای شتاب بخشی به روند احیای دریاچه ارومیه نیز اظهار کرد: دانشجویان، محققین و اساتید علمی برجسته ای در آذربایجان غربی وجود دارند که انتظار می رود سازمان محیط زیست کشور، از این ظرفیت ها در راستای توسعه فعالیت های زیست محیطی و همچنین پیشبرد هر چه بهتر برنامه های احیای دریاچه ارومیه بهره بگیرد.

معاون استاندار در ادامه با بیان اینکه معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری، مسئولیت کمیته پشتیبانی ستاد انتخابات استان را بر عهده دارد، افزود: از متولیان برگزاری انتخابات درخواست داریم در اسرع وقت، اطلاعات مربوط به تجهیزات سخت افزاری و خودرو مورد نیاز خود را به این کمیته ارسال کنند تا این نیازها را تامین نماییم و در موعد مقرر در این زمینه با کمبود و کاستی مواجه نشویم.

 

صفرزاده همچنین از انتخاب استاندار آذربایجان غربی به عنوان حامی برتر پژوهش و فناوری خبر داد و گفت: خوشبختانه با حمایت های استاندار محترم و تلاش تمامی دست اندرکاران ستاد برگزاری هفته پژوهش و نانو فناوری در استان، شاهد برگزاری مطلوب همایش و نمایشگاه پژوهش و فناوری و همچنین فناوری نانو در استان بودیم.

وی در ادامه سخنان خود به در پیش رو بودن دهه مبارک فجر اشاره و خاطرنشان کرد: مدیران و مسئولان استانی، از هم اکنون برای برنامه های دهه مبارک فجر در استان برنامه ریزی و آمادگی لازم را داشته باشند.

صفرزاده با تاکید بر لزوم ارائه آمار دقیق و صحیح از عملکرد دولت و دستگاههای اجرایی استان در حوزه های مختلف نیز گفت: متاسفانه در سالهای گذشته، برخی آمارها غیرواقعی بود؛ لذا مدیران و مسئولان باید در ارائه آمار و اطلاعات از عملکرد دستگاه های متبوع، دقت نظر کافی را داشته باشند و آمارهای ارائه شده دقیق و واقعی باشد تا رسانه ها نیز در انعکاس عملکردها، آمارهای دقیق را به کار ببرند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی نیز در این جلسه گزارشی از فعالیت های این اداره کل در بخش های مختلف ارائه کرد و گفت: در حال حاضر سطح تراز دریاچه ارومیه به 1270.23 متر رسیده که 15 سانتیمتر بالاتر از تراز ابتدای سال آبی جاری است.

پرویز آراسته افزود: سطح دارای آب دریاچه ارومیه نیز هم اکنون یک هزار و 357 کیلومتر مربع است که نسبت به 15 روز گذشته بیش از 700 کیلومتر مربع افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید، نخستین اولویت کاری خود را به احیای دریاچه ارومیه اختصاص داده و در این خصوص برنامه ریزی ها و اقدامات بسیاری را انجام داده است که با این اقدامات، امیدها برای احیای دریاچه بسیار بیشتر شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سفری یکروزه ضمن بازدید از وضعیت دریاچه ارومیه و حاشیه آن، دیداری با فعالان محیط زیست نیز خواهد داشت.

انتهای پیام /


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا