Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 13116 ۱۴۰۰/۰۳/۲۲   ۲۱:۴۳:۵۴

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان:
275 هکتار از اراضی آذربایجان غربی زیر کشت گیاهان دارویی است

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از محل اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه 275 هکتار از اراضی استان زیر کشت گیاهان دارویی است.

به گزارش نای قلم، اکبر کرامتی امروز در دیدار با معاون محیط انسانی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: تلاش می شود ارقام متحمل گرما و خشکی در استان کشت و جایگزین ارقام با مصرف بالای آب شود و سرشاخه کاری و اصلاح ارقام در کنار کشت حفاظتی در زراعت و نیز انتقال کشت حبوبات به کشت پاییزه در راستای کاهش مصرف آب و ارتقای راندمان تولید انجام شود.

وی افزود: 58 درصد ازمجموع 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی در حوزه ابریز دریاچه ارومیه قرار دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: از این میزان اراضی برای 40 درصد برنامه ریزی هایی خاص در حوضه دریاچه ارومیه طرح ریزی و اجرا شده است که موجب کاهش و ذخیره قابل توجهی از مصرف آب شده است.

وی با بیان اینکه در بهترین شرایط راندمان آبیاری 37 درصد است، بیان کرد: در صورت عدم اصلاح باغات قدیمی کشاورزی و عدم حذف، جایگزینی، اصلاح و احیا فقط باید شاهد تولید چوب به جای محصول بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی کشت ارقام با نیاز آبی کم و استفاده از ارقام پایه رویشی را در زمینه کاهش مصرف آب از ضروریات بخش کشاورزی استان نام برد و اظهار کرد: کشت گلخانه ای تا 10 برابر موجب افزایش راندمان تولید می شود.

وی بیان کرد: مدیریت مصرف آب در کف باغ‌ها و اصلاح و احیای آنها با جدیت در حال پیگیریست و احداث سایبان و نیز باغات الگویی نیز جزو برنامه هایی است که کارشناسان انجام می دهند.

کرامتی ادامه داد: در بخش ترویج و آموزش نیز در سه فاز برنامه اجرا شده است که افزایش بهره وری و انتقال دانش، توانمندسازی جوامع محلی، ارتقای کمیت و کیفیت تولید و اصلاح رفتار و تغییر نگرش کشاورزان را در پی داشته است.

وی بیان کرد: برنامه های ترویجی بخش کشاورزی استان و هزینه کرد برای این بخش بسیار مثمرثمر است و هم اکنون روی 20 محصول کارهای ترویجی در دست اجراست.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا