اخبار
کد خبر : 13112 ۱۴۰۰/۰۳/۲۲   ۱۷:۰۰:۳۷

در ارومیه رخ داد
دستگیری موبایل فروشی که عامل برداشت از کیف پول الکترونیکی بود

 

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌غربی گفت: فعالیت ناآگاهانه کاربران در حوزه رمز ارزها، موجب گرفتاری آنان در دام کلاهبرداران شده است.

به گزارش نای قلم، سرهنگ اکبر نصرتی در گفتگوی اختصاصی در تشریح این خبر اظهار کرد: با وصول پرونده‌ای مبنی بر اینکه از کیف پول الکترونیکی یکی از هموطنان، ارز دیجیتال به معادل ریالی یک میلیارد ریال به صورت غیرمجاز برداشت شده است، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: برابر بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد که شاکی گوشی خود را جهت تعمیر به یک موبایلی فروشی سپرده بود در حالی که اطلاعات شخصی وی از جمله مشخصات کیف پول الکترونیکی وی نیز در گوشی ذخیره بوده است.

این مقام مسئول گفت: طی اقدامات فنی و پلیسی مشخص شد متهم اصلی فرد موبایل فروش بوده است که با دسترسی به اطلاعات موجود در گوشی مشتری، اقدام به انتقال رمز ارزهای موجود در کیف پول کرده است.

نصرتی با بیان اینکه فعالیت در هر حوزه ای مستلزم آگاهی کامل نسبت به آن محیط می‌باشد، گفت: نداشتن دانش و آگاهی کافی در حوزه رمز ارزها موجب گردیده که اطلاعات کاربران در این حوزه به راحتی در دسترس دیگران قرار گرفته و منجر به کلاهبرداری شود.

این مقام انتظامی افزود: هر گونه دسترسی غیرمجاز به اطلاعات خصوصی دیگران جرم تلقی شده و برابر قانون با خاطیان برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌غربی از شهروندان خواست: جهت دریافت مشاوره و گزارش هر گونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.ir)  با پلیس در میان بگذارند.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا