Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 13102 ۱۴۰۰/۰۳/۲۰   ۲۱:۳۷:۵۴

رئیس ستاد احیا دریاچه ارومیه خبر داد؛
پیشرفت ۹۶ درصدی طرح‌های سخت افزاری انتقال آب به دریاچه ارومیه

 

رئیس ستاد احیا دریاچه ارومیه از پیشرفت ۹۶ درصدی طرح‌های سخت افزاری انتقال آب به دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش نای قلم، مسعود تجزیشی معاون انسانی سازمان محیط زیست و رئیس ستاد احیاء دریاچه ارومیه از ساختمان در حال احداث مرکز آینده پژوهی دریاچه ارومیه بازدید کرد.

تجریشی در این بازدید نظارت و پایش دریاچه ارومیه و تلاب‌های این حوضه را از اهدف راه اندازی این مرکز عنوان کرد و گفت؛ در دولت آینده ستاد احیاء دریاچه ارومیه منحل و بجای آن مرکز آینده پژوهی دریاچه ارومیه متولی احیاء خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی با تشکیل دو نهاد مستقل هدف مهم کاهش مصرف آب و افزایش راندمان آبیاری را دنبال خواهند کرد افزود؛ وظیفه هماهنگی هر دو نهاد به عهده مرکز آینده پژوهی دریاچه ارومیه خواهند بود.

رئیس ستاد احیاء دریاچه ارومیه از موفقیت چشمگیر طرح‌های کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی خبر داد و گفت؛ از هدف گذاری ۹۰۰ میلیون متر مکعبی مصرف آب کشاورزی تا کنون ۴۵۰ میلیون متر مکعب اجرایی شده است و تا ۵ سال آینده با اتمام طرح‌های این بخش ۹۰۰ میلیون مترمکعب صرفه جویی تحقق خواهد یافت.

تجریشی به پیشرفت ۹۶ درصدی طرح‌های سخت افزاری انتقال آب به دریاچه ارومیه هم اشاره و خاطر نشان کرد؛ تونل انتقال که ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب را وارد دریاچه میکن و تا پایان مرداد ماه و طرح‌های مهم تصفیه خانه شهر‌های ارومیه و تبریز با انتقال ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب در سال اواخر تیرماه به بهره برداری خواهند رسید.

وی با بیان اینکه در هفت سال گذشته رقم بی سابقه پنج هزار میلیارد تومانی برای احیاء دریاچه ارومیه هزینه شده است گفت؛ تمام طرح‌های ستاد احیاء تا پایان دولت به اتمام خواهند رسید و دولت آینده پروزه نیمه تمامی در این بخش نخواهد داشت.

معاون انسانی سازمان محیط زیست کشور در ادامه برنامه‌های سفر به ارومیه از سامانه کنترل آلایندگی زیست محیطی کارخانه سیمان ارومیه بازدید و تصفیه خانه پسماند یکی از واحد‌های صنایع غذایی در ارومیه را افتتاح کرد.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا