اخبار
کد خبر : 1310 ۱۳۹۴/۱۰/۰۳   

رفع موانع تولید از مهمترین سیاست های دولت تدبیر و امید است

استاندار آذربایجان غربی گفت: رفع موانع تولید و حل مشکلات واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال از مهمترین سیاست های دولت تدبیر و امید است.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت امروز در دهمین جلسه شورای اداری استان که با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در سالن شهید عطایی استانداری ترتیب یافت، اظهار کرد: در زمینه رفع موانع تولید به صورت جدی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی قدم برداشتیم و در فاز نخست توانستیم500 واحد تولیدی استان را که راکد بود به چرخه تولید بازگردانیم.

وی با بیان اینکه واحدهایی که نقش اساسی دارند و با خروج از رکود آنها برای تعداد زیادی از افراد زمینه اشتغال فراهم می شود، در اولویت هستند، افزود: به رغم مشکلات موجود، با خروج طرح های مشکل دار از رکود و تامین بخشی از سرمایه در گردش این واحد ها می توان فرصت اشتغال برای جوانان استان فراهم کرد.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: در دوسال گذشته و از زمان استقرار دولت تدبیر و امید در استان، بسیاری از موضوعات اساسی، چالش ها، موانع توسعه و تنگناهای استان در حوزه های مختلف را شناسایی و در زمینه راهکارهای رفع آنها با مدیران و صاحب نظران، جلسات همفکری و هم اندیشی برگزار و نسبت به مرتفع کردن این مشکلات اقدامات اساسی انجام داده ایم.

وی افزود: از نیمه دوم سال 1392 تا نیمه اول سال 1394 حدود 1890 پروژه با اعتباری بالغ بر 24 هزار میلیارد ریال در مناطق مختلف استان اتمام و به بهره برداری رسانده ایم.

سعادت ادامه داد: امروز دولت تدبیر و امید و مجموعه مدیریتی و مسئولان استانی که از تمام جریانات و نیروهای توانمند استان انتخاب شده اند، با یک انسجام و یکپارچگی، در جهت جبران فرصت های از دست رفته تلاش می کنند و امیدواریم با حمایت و توجه مسئولان ارشد کشور و دولت، بتوانیم اهداف مورد نظر را در بحث توسعه و رونق اقتصادی در استان تحقق بخشیم.

استاندار آذربایجان غربی، به بخشی از مشکلات پیش روی دولت یازدهم از جمله بحث رکود تورمی هم اشاره و خاطرنشان کرد: تمامی تلاش دولت با وجود تمام مشکلات اقتصادی این است که با استفاده از توانمندی های موجود، در راستای رفع مشکلات، ایجاد رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم حرکت کند که این سیاست ها در استان آذربایجان غربی نیز به صورت جدی در حال پیگیری و اجراست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: مردم استان اهمیت موضوع احیای دریاچه را کاملا درک کرده و در راستای اجرای برنامه های احیا، همکاری بسیار خوبی دارند

 سعادت با اشاره به طرح ها و اقدامات در حال انجام برای احیای دریاچه ارومیه، گفت: خوشبختانه مردم استان در طول یکسالی که از اجرای برنامه های احیای دریاچه ارومیه می گذرد، اهمیت موضوع احیای دریاچه را کاملا درک نموده و در راستای اجرای برنامه های احیا، همکاری بسیار خوبی دارند.

وی ادامه داد: در همین زمینه، در هفته دولت امسال، با مشارکت جمعی از باغداران، یک هزار و 357 هکتار از اراضی حاشیه دریاچه ارومیه مجهز به سیستم آبیاری نوین شد که این امر نشانگر رغبت و استقبال کشاورزان از برنامه های احیای دریاچه ارومیه است.

سعادت تاكيد كرد: خشك شدن درياچه اروميه اگرچه تهديدي براي ما به شمار مي رود اما بايد از آن به عنوان يك فرصت نيز در جهت تغيير رژيم اشتغال و تبديل كشاورزي سنتي به مدرن در استان استفاده كنيم چرا كه منابع آبي به هيچ وجه پاسخگوي مصرف بالاي آب در روش سنتي كشاورزي نيست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه نیز بر لزوم بهره گیری از ظرفیت اساتید و دانشگاه های استان در مسیر احیای این دریاچه  تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در دهمین جلسه شورای اداری استان که در محل استانداری برگزار شد، ضمن اشاره به اینکه امیدواریم سفر رئیس سازمان محیط زیست به استان، منجر به برداشته شدن قدم های موثری در مسیر احیای دریاچه ارومیه شود، ضرورت استفاده از ظرفیت اساتید علمی و دانشگاه های استان در راستای احیای این دریاچه را نیز مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا