اخبار
کد خبر : 13094 ۱۴۰۰/۰۳/۱۹   ۰۹:۴۹:۱۳

اخبار انتظامی آذربایجان غربی؛
خودروی 20 میلیاردی قاچاق در آذربایجان غربی

 

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از کشف خودروی شورلت شاسی بلند به ارزش 20 میلیارد ریال و یک قبضه اسلحه کمری با هوشیاری پلیس اشنویه، خبر داد.

به گزارش نای قلم، سردار "مسعود خرم نیا" در تشریح جزئیات این خبر در گفتگوی اختصاصی اظهار داشت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درخصوص مبارزه بی امان با پدیده شوم قاچاق، مأموران انتظامی شهرستان "اشنویه" هنگام گشت زنی در محور "اشنویه-ارومیه" به یک دستگاه خودروی "شورلت" شاسی بلند فاقد پلاک مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی های فنی و استعلامات به عمل آمده مشخص شد، خودرو توقیف شده به صورت قاچاق و فاقد مدارک و مجوز گمرکی بوده که در ادامه با هوشیاری ماموران در بازرسی از آن یک قبضه کلت کمری  نیز کشف شد.

خرم نیا با بیان اینکه ارزش ریالی خودروی قاچاق کشف شده توسط کارشناسان اداره گمرک 20میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این رابطه متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی استان در پایان با اشاره به اینکه نيروي انتظامي با قاچاقچيان كالا و مفسدان اقتصادي جامعه برخورد قاطع و قانوني کرده و اجازه جولان به آنها نخواهد داد، اظهار داشت: در اين خصوص پليس نيازمند همكاري شهروندان برای پیشبرد بهتر و سریع تر امور است.

*واژگونی خودرو با یک کشته در ارومیه

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی گفت: یک دستگاه خودرو در ارومیه واژگون شد و راننده آن جان باخت.

سرهنگ کمال حسین زاده در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: در راستای کسب خبری مبنی بر واژگونی یک دستگاه پژو در ده کیلومتری جاده ارومیه به مهاباد ماموران پلیس راه به همراه گروه‌ های امدادی سریعاً در محل حاضر شدند.

این مقام انتظامی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد خودرو بر اثر سرعت زیاد با جدول وسط بزرگراه برخورد کرده و واژگون شد و در این حادثه خودرو آتش گرفت و راننده آن خودرو که مردی ۴۳ ساله بود دچار سوختگی شدید شد و توسط عوامل اورژانس به بیمارستان انتقال یافت.

رئیس پلیس راه استان در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه راننده به علت سوختگی شدید و شدت جراحات وارده در بیمارستان فوت کرده که در این خصوص اقدامات قانونی معمول و موضوع تحت بررسی است.

*دستگیری ۱۰ سارق سابقه‌دار در سردشت

با تلاش ماموران انتظامی ۱۰ سارق سابقه‌دار و حرفه‌ای اموال عمومی شهروندان در سردشت دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی سردشت گفت: در پی اعلام چندین مورد سرقت در سطح شهرستان بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

به گزارش نای قلم، سرهنگ موسی بهاری در گفتگویی با اشاره به اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی موفق شدند مخفیگاه متهمان را شناسایی کنند، افزود: در یک عملیات غافلگیرانه ۱۰ نفر از سارقان که اقدام به سرقت‌های مختلف در سطح حوزه استحفاظی شهرستان سردشت می کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه سارقان در بازجویی های انجام شده به سرقت های خود اعتراف کردند، گفت: سرقت از منازل، مغازه، داخل خودرو و موتورسیکلت و خانه باغ از جمله سرقت های انجام شده توسط این افراد بود که تمامی اموال مسروقه کشف و تحویل مال باختگان شد.

بهاری از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به سامانه ۱۱۰ پلیس اطلاع دهند.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا