اخبار
کد خبر : 13074 ۱۴۰۰/۰۳/۱۷   ۱۷:۴۵:۰۳

رئیس اتاق تعاون استان:
سه هزار و ۶۰۰ تعاونی غیرفعال در آذربایجان غربی وجود دارد

 

رئیس اتاق تعاون آذربایجان‌ غربی با اشاره به فعالیت یک هزار و ۸۷۰ تعاونی در سطح استان گفت: شش هزار و ۷۸۵ شرکت تعاونی به ثبت رسیده در استان وجود دارد که یک هزار و ۸۷۰ تعاونی فعال و سه هزار و ۶۰۰ تعاونی غیرفعال هستند.

به گزارش نای قلم، باقر خلیلی در گفتگوی خبری اظهار کرد: یک هزار و ۶۱۵ تعاونی در آذربایجان‌غربی وضعیت مشخصی ندارند که در همین راستا کمیته تعاونی‌های مشکل دار جهت بررسی وضعیت آنان تشکیل شده است.

وی از اشتغال ۳۱ هزار و ۷۳۷ نفر در تعاونی های استان خبر داد.

خلیلی با اشاره به آغاز آموزش پیله وران از بهمن ماه سال ۹۸، اضافه کرد: در سال ۹۹ بیش از ۹۵۹ نفر از پیله وران آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

رئیس اتاق تعاون آذربایجان غربی تصریح کرد: سال گذشته با برگزاری ۱۹۵ دوره آموزشی و ۷۹هزار و ۶۱۶ نفر ساعت، برای ۹ هزار و ۹۵۲ نفر پیله ور دوره آموزشی برگزار شده است که در این کلاس ها  پیله وران با امور مالیاتی آشنا شدند.

وی خاطرنشان کرد: در بین شهرستان های استان، شهرستان‌های پلدشت، سلماس، خوی و ارومیه بیشترین دوره آموزشی برای پیله وران را برگزار کرده‌اند.

رئیس اتاق تعاون آذربایجان‌ غربی تصریح کرد: با وجود تحریم‌ها، اثرگذاری شرکت‌های تعاونی چشمگیر بوده و تعاونی ها در این شرایط  نقش اساسی را در جامعه  ایفا می کنند.

خلیلی از اعزام هیئت‌های تجاری در سال‌جاری به کشورهای ترکیه و عراق، خبر داد و گفت: پذیرش هیئت تجاری از ترکیه، برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی در نخجوان، عراق و قره‌باغ جمهوری آذربایجان از اولویت های اتاق تعاون استان در سال‌جاری است.

وی با بیان اینکه متاسفانه نگرش حاکمیتی بر بخش تعاون وجود دارد گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با تعاون‌گران فرمودند که اعتقاد بسیاری به بخش تعاون دارند، ولی متاسفانه بسیاری از مسئولان به این بخش توجهی ندارند.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا