اخبار
کد خبر : 13072 ۱۴۰۰/۰۳/۱۶   ۰۰:۱۴:۳۷

رئیس پلیس فتا استان:
رمزهای ذخیره شده در نرم‌افزار بانکی موبایل، کار دست صاحبش داد

 

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌غربی گفت: فردی با سرقت یک دستگاه موبایل و با استفاده از رمزهای ذخیره شده در نرم‌افزارهای بانکی به برداشت از حساب بانکی صاحب موبایل اقدام می کرد.

به گزارش نای قلم، سرهنگ اکبر نصرتی، در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: در پی وصول پرونده‌ای مبنی بر اینکه از حساب بانکی یکی از هموطنان مبلغی در حدود 500 میلیون ریال بصورت غیر مجاز برداشت شده است، موضوع با جدیت در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او ادامه داد: در تحقیقات بعمل آمده مشخص شد که  چندی پیش گوشی شاکی به سرقت رفته و نرم‌افزارهای بانکی به همراه تمامی رمزها در آن ذخیره بوده است.

رئیس پلیس فتا استان گفت: با دسترسی به این اطلاعات، ظن اینکه عامل برداشت از حساب، سارق گوشی باشد، شدت گرفت و در روند رسیدگی به پرونده، با اقدامات فنی و پلیسی فرد خاطی شناسایی شد.

نصرتی بیان کرد: خاطی، با مشاهده ادله قاطع پلیس به جرم خود اعتراف کرد و اعلام داشت که با سوء‌استفاده از غفلت شاکی، گوشی وی را به سرقت برده و با توجه به اینکه پسورد‌های نرم افزار بانکی در گوشی ذخیره بود، اقدام به برداشت از حساب قربانی کرده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه اطلاعات مربوط به کارت‌های بانکی جزء اسناد محرمانه است، به هموطنان توصیه کرد: اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار نداده و از ذخیره آن‌ها در گوشی همراه نیز خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه سایت پلیس فتا www.cyberpolice.ir به عنوان پل ارتباطی با هموطنان است، گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی می‌توانند از این طریق با پلیس در میان بگذارند.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا