اخبار
کد خبر : 13063 ۱۴۰۰/۰۳/۱۵   ۲۳:۴۴:۳۵

یادداشت؛
شعارهای تکراری

 

در حالی مناظره اول کاندیداهای #انتخابات1400 به مسائل اقتصادی کشور اختصاص داشت، به صحنه افشای برخی گره‌ها و مشکلات در اقتصاد کشور بدل گشت. با توجه به اینکه همتی در تیم اقتصادی دولت فعلی قرار دارد، مناظرات با رد و بدل شدن جملات تخریبی بین 5 کاندیدای اصولگرای انتخابات و همتی جریافت یافت.

️محسن رضایی با بی‌خاصیت خواندن کلید روحانی(شعار روحانی در انتخابات 96) و بیرون آوردن هزار تومنی از جیبش حمله به دولت و همتی را استارت زد. در ادامه موضوعات دیگری بصورت ناقص توسط کاندیداهای دیگر بخصوص جلیلی و زاکانی مطرح شد، از قبیل دادن ارز 4200 تومانی به رانتخواران، کاهش ارزش پول ملی و تامین بودجه از جیب مردم توسط دولت و بانک مرکزی.

همتی که به گفته خودش مورد هجمه کاندیداهای پوششی رییسی قرار گرفته بود در جواب با انتقاد به رد fatf توسط تشخیص مصلحت[با حضور رییسی، زاکانی، رضایی، جلیلی و...] توپ را به زمین رقبایش انداخت.

️آنچه می‌توانست برای بینندگان مناظره جالب توجه باشد، افشای مسائلی در رابطه با تحصیلات نامزدهای ریاست جمهوری بود. این مسئله با بیان پایین بودن سواد غیرحوزوی رییسی و نداشتن تخصص برای ریاست جمهوری توسط مهرعلیزاده استارت خورد. در ادامه همتی از سطح پایین سواد رقبا در رابطه با اقتصاد سخن گفت و مدارک تحصیلی زاکانی و رضایی را زیر سوال برد.

رجزخوانی مرحله دیگر این مناظره بود که رضایی در آن همتی و برخی دیگر را در دولت به دادگاه کشاندن و ممنوع الخروجی از کشور تهدید کرد. در جواب #همتی، محسن رضایی را مخل شرایط معرفی کرد و خارج شدن منابع مالی نهادهای وابسته به رقبا از اقتصاد کشور را گوشزد کرد.

رییسی که در قبال نقدهای مربوط به مشکلات قوه‌قضاییه، فیلترینگ و اشتیاقش برای رفتن به پستهای بالاتر جوابگو نبود، خود را ناجی کارخانه‌ها معرفی کرد و با کنایه به جهانگیری نامزدهای دیگر را از پوششی بودن برای خودش تبرئه کرد.

آنچه در این میان نقش پر رنگی داشت ارائه نشدن برنامه اقتصادی توسط کاندیداها و مسئولیت مشکلات اقتصادی را به گردن دیگران انداختن بود.

️نکته جالبتر این مناظره حضور مسئولینی از نهادهای مختلف در میان نامزدها هست که سالها در قبال مشکلات کشور مسئول بوده‌اند و در آستانه انتخابات سایر رقبا را متهم می‌کنند. 

سوالی که در این میان مطرح می‌شود این است که اگر این نامزدها از این مسائل مهم آگاه بوده‌اند، با توجه به جایگاه‌های  مهمی که در اختیار چرا تاکنون سکوت کرده‌اند؟

چرا در قبال اتهاماتی که دیگر رقبا مطرح می‌کنند تاکنون محاکمه نشده اند؟

و در آخر، طبق معمول بعد از چهار سال مباحثی همچون زنان، محیط زیست، معیشت جامعه، آزادی رسانه‌ها و دیگر شعارهای تکراری محلی برای عرض اندام پیدا نمودند، هرچند این صحنه را بعد از چند ماه ترک خواهند کرد.


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا