اخبار
کد خبر : 13050 ۱۴۰۰/۰۳/۱۲   ۱۵:۲۳:۴۵

مدیرکل اطلاعات آذربایجان غربی:
رسانه‌ها زمینه‌ساز تحقق مشارکت حداکثری مردم باشند

 

مدیرکل اطلاعات آذربایجان غربی، گفت: رسانه‌ها باید با حرفه‌ای گرایی، در چارچوب قانون، اطلاع‌رسانی صحیح و توجه به نیازهای مخاطبان زمینه‌ساز تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشند.

به گزارش نای قلم، وی در نشست هم‌اندیشی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه اظهار کرد: "رسانه‌های جمعی" یکی از عوامل و متغیرهای مهم در افزایش مشارکت مردم در انتخابات هستند.

وی تلاش دشمن بیرونی را ناامن‌سازی کشور در حوزه نظامی، اطلاعاتی و رسانه‌ای عنوان کرد که به دنبال تولید محتوای دروغین در فضای مجازی و ایجاد فاصله بین مردم و حاکمیت هستند.

این مقام امنیتی استان افزود: نگاه گروه‌های معاند، سرویس‌های اطلاعاتی دنیا، گروه‌های سلطنت‌طلب و ... بر این موضوع متمرکز شده است که القا کنند در داخل کشور التهاب ویژه‌ای وجود دارد لذا مقابله با هجمه تبلیغاتی دشمن در فضای مجازی و حقیقی ضروری است.

وی سپس کارکردهای انتخابات در کشور را برشمرد و اذعان کرد: اولین کارکرد انتخابات نیاز جامعه به تغییر است، وقتی انتخاباتی برگزار می شود دولت جدید با وزرای جدید، کارکرد جدید، شعار جدید و گشایش جدید روی کار می‌آید که تامین‌کننده تغییرات در جامعه است.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان غربی با اشاره به اینکه انتخابات گفتمان‌های پراکنده را در یک محور قرار می‌دهد، ادامه داد: با برگزاری انتخابات بخشی از نارضایتی‌ها در جامعه فروکش می‌کند و مردم منتظر عکس العمل‌ها و تحرکات دولت‌ها می‌شوند.

وی امید به آینده بهتر، کاهش میزان خطرپذیری نظام، افزایش انسجام اجتماعی در لایه‌های مختلف جامعه را از دیگر کارکردهای انتخابات برشمرد و اذعان کرد: ضدانقلاب بیرونی که در 40 سال گذشته به کمک فضای مجازی و حقیقی سعی در فروپاشی نظام دارد، با دیدن انتخابات سالم، با امنیت کامل و مشارکت خوب تسلیم شده است به طوری که خروجی انتخابات در کشور برقراری امنیت کامل، استقرار دولت با کابینه جدید و شکست توطئه های دشمن بوده است.

این مقام امنیتی افزود: براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، شیب مشارکت مردم رو به افزایش است.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان غربی اضافه کرد: براساس فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری زمانی مردم‌باوری حاصل می‌شود که خداباوری داشته باشیم و این زمانی تحقق می‌یابد که به خودباوری رسیده باشیم.

* رسانه‏‌ها نقش موثری در فرهنگ‌سازی دارند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی هم گفت: رسانه‏‌ها نقش موثری در تحولات جوامع، فرهنگ‌سازی و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای و آگاهی بخشی مردم برعهده دارند.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری افزود: حضور حداکثری مردم در پای صندوق رای فرآیندی است که رسانه‌ها از ارکان مهم آن محسوب می‌شوند.

وی اضافه کرد: انتخابات فرصتی برای همبستگی و انسجام ملی و شرکت در تعیین سرنوشت و آینده کشور است و مشارکت حداکثری و برگزاری انتخابات با شکوه به نوعی تضمین آینده کشور و پشتوانه ای مستحکم برای نظام است.

*رسانه‌نگاران هستند بر آن عهدی که بستند

رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: رسانه‌نگاران علی‌رغم همه بی‌مهری‌ها، کم‌لطفی‌ها و عدم حمایت قانونمند و تعریف شده نشان دادند که هستند بر آن عهدی که بستند.

یوسف پیربوداقی افزود: در ایام کرونایی رسانه‌ها یاری‌رسان عمومی مردم بودند و پیام سلامت را به خانه‌های مردم بردند اما علی‌رغم این پیام‌رسانی و اطلاع‌رسانی جزو مجموعه‌ای بودند که مشمول کمترین حمایت‌ها هم نشدند.

وی متذکر شد: اکنون شاید شرایط به گونه‌ای رقم زده شده است که گلایه‌های معیشتی و اقتصادی دل بسیاری از مردم را آزرده است اما با توجه به حساسیت‌های موجود، رسانه‌ها باید این موضوع را مدنظر قرار دهند و با ارائه اخبار، گزارش‌ها و تحلیل محتوا با نگاه ارزیابانه، زمینه مشارکت حداکثری را فراهم کنند.

پیربوداقی در عین حال تصریح کرد: علی رغم مشکلات موجود در جامعه و رسانه‌ها، پررنگ‌ترین، زیباترین و دوست‌داشتنی ترین نمادها و تجلیات انتخابات در رسانه‌ها نمود دارد.

وی با بیان اینکه آنهایی که خواستار عدم حضور من هستند به دنبال زمین‌گیری من هستند، گفت: فلسفه مشارکت یعنی حضور و پویا بودن در مقابل کسان و جریاناتی که به دنبال ایستایی هستند.

رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی بر نگاه ملی تاکید و اذعان کرد: اگر خودمان را ایرانی می‌دانیم باید علی رغم دردها، رنج‌ها و مشکلات اقتصادی و معیشتی در صحنه‌ها حضور داشته باشیم و با نگاه ملی نه هویتی و قومیتی قلم‌فرسایی کنیم.

وی افزود: اقوام و ادیان مختلف سالیان سال در کنار هم بودند، خواهند بود و به کنار هم بودن افتخار می‌کنند لذا رسانه‌ها زاویه دیدشان را وسعت دهند و در کنار هم برای روزهای بهتر تلاش کنند.

در ادامه مراسم نمایندگان اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا