اخبار
کد خبر : 13043 ۱۴۰۰/۰۳/۱۱   ۱۷:۱۹:۰۸

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی تاکید کرد؛
اخذ مالیات از دانه درشت‌ها و فراریان مالیاتی

 

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: این نهاد آمادگی و ظرفیت لازم را برای کمک به مقابله با فرار مالیاتی دارد و باید اخذ مالیات از دانه درشت ها و فراریان مالیاتی با جدیت بیشتری دنبال شود.

به گزارش نای قلم، ناصر عتباتی امروز در دیدار مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با  اشاره به غیر قابل اتکا بودن درآمدهای نفتی بر لزوم ترویج فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه تاکید کرد و افزود: در کنار این موضوع، تبعیض مالیاتی هم در جامعه باید رفع شود.

وی با بیان اینکه نباید توقع داشت که فقط از افراد حقوق بگیر مالیات گرفته شود، اضافه کرد: دریافت مالیات از دانه درشت های اقتصادی و فراریان مالیاتی را باید جدی بگیریم چون سهل‌انگاری در این زمینه، تضییع حق یک نفر نیست بلکه تضیع حق ۸۵ میلیون نفر ایرانی است.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی، اطلاع رسانی به مردم در مورد محل هزینه درآمد های مالیاتی را در بسط و ترویج فرهنگ پرداخت مالیات مؤثر دانست و افزود: مردم باید بدانند مالیات پرداختی شان کجا خرج می شودکه در اینصورت رغبت بیشتری برای پرداخت مالیات پیدا می کنند.

عتباتی بر لزوم ورود جدی به موضوع دریافت مالیات از برخی صنوف پردرآمد متناسب با درآمد واقعی آنها تاکید کرد و افزود: معنای ورود جدی همان از بین رفتن تبعیض و بی عدالتی مالیاتی است.

وی در خصوص گسترش و تعمیق همکاری های مشترک بین ۲ دستگاه در مورد مواجهه با فرار های مالیاتی نیز گفت: در زمینه پیگیری پرونده  فرار مالیاتی روی ظرفیت و کمک دستگاه قضایی استان حساب کنید چرا که جلوگیری از فرار مالیاتی از مصادیق بارز اصل حقوق عامه و بیت المال است.

 

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی هم در این دیدار با تاکید بر کمک و همراهی دستگاه های مختلف برای رفع مشکلات واحدهای بزرگ تولیدی استان گفت: در این راستا به واحدهای صنعتی و تولیدی مشکل دار استان کمک می کنیم تا به چرخه تولید بازگردند.

حسن کوماسی با اشاره به نگاه مثبت مجموعه حاکمیت نظام به موضوع مالیات در سال های اخیر و ضرورت همکاری و هم افزایی دستگاه های مختلف برای تحقق این موضوع افزود: دستگاه قضایی آذربایجان غربی اولین دستگاهی است که در زمینه حل مشکل معوقات مالیاتی ناشی از کارت های بازرگانی و پیله وری که به شدت مبتلا به استان است دست دستگاه مالیاتی را گرفت و خوشبختانه توفیقات خوبی در زمینه وصول مالیات از معوقات مزبور را نصیب استان کرد .

وی اختصاص سه شعبه از محاکم قضایی جهت رسیدگی به جرایم مالیاتی در استان را از دیگر کمک های دستگاه قضایی استان عنوان کرد و ادامه داد: امیدواریم با فعالیت مستمر این شعب، وصول حقوق حقه دولت در چارچوب معوقات مالیاتی سرعت بیشتری بگیرد.

کوماسی با ارائه گزارشی از وضعیت درآمدهای مالیاتی استان و تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی این درآمدها در سال گذشته، با بیان اینکه این تحقق بدون فشار بر بازار و تولید صورت گرفته است، اظهار داشت: کمک به حل مشکلات واحد های تولیدی از برنامه های دستگاه مالیاتی استان است.

وی با تاکید بر همکاری همه دستگاه های ذیربط برای رفع موانع تولید در استان گفت: در این راستا کمک به حل مشکلات مالیاتی ۴ گروه صنعتی بزرگ استان جهت بازگشت به چرخه تولید در دستور کار قرار دارد که خوشبختانه یک مورد از آنها که در زمینه صنعت فولاد فعالیت می کند در حال بازگشت به تولید و فعالیت است.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا