اخبار
کد خبر : 13041 ۱۴۰۰/۰۳/۱۱   ۱۶:۴۷:۴۰

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان:
طرح همسان‌سازی مستمری‌ها در صندوق بیمه اجتماعی آذربایجان غربی اجرا شد

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: طرح همسان سازی مستمری‌ها در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در این استان اجرا شده است.

به گزارش نای قلم، یونس معزز امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اجرای این طرح به طور میانگین 53 درصد به مبلغ دریافتی مستمری‌بگیران روستایی و عشایری افزوده شده است.

وی افزود: ۱۲۲ هزار و 324 خانوار‏ روستایی و عشایری در آذربایجان غربی ‏عضو صندوق بیمه اجتماعی ‏هستند که ماهانه حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند.

معزز اضافه کرد: از ابتدای امسال سه هزار و ۳۳۸ نفر در مناطق روستایی آذربایجان غربی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی ‏روستاییان و عشایر ‏قرار گرفته‌اند و پیش‌بینی می‌شود این میزان تا پایان امسال به بیش از ۳۰ هزار نفر برسد. ‏

وی با اشاره به اینکه مهمترین تعهدات صندوق پرداخت مستمری بازنشستگی، پرداخت مستمری از کارافتادگی و پرداخت مستمری بازماندگی است، افزود: در حال حاضر چهار هزار و ۲۶۶ خانوار نیز از صندوق بازنشستگی روستایی، مستمری دریافت می‌کنند که از این تعداد یک هزار و 535 نفر از مستمری بازنشستگی، ۲۰۷ نفر از مستمری از کارافتادگی و 2 هزار و 524 نفر از مستمری بازماندگان استفاده می کنند.

معزز تعداد بیمه‌شده‌های فعال صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی را ۸۷ هزار و ۴۰۰ نفر اعلام کرد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان اضافه کرد: سال گذشته ۲۱ هزار خانوار جدید در صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان جذب داشتیم که آذربایجان رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داد.

وی، تصریح کرد: شهرستان‌های چایپاره، بوکان و مهاباد به ترتیب بیشترین افراد تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان را در استان به خود اختصاص داده و اشنویه، ماکو و چالدران جذب کمتری دارند.

معزز در ادامه بر آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی کشاورزان، روستاییان و عشایر از مزایای این صندوق توسط روحانیان، ماموستاها، بخشداری ها و دهیاری ها تاکید کرد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی با بیان اینکه یک سوم حق بیمه در این صندوق توسط فرد و دو سوم معادل ۷۰ درصد توسط دولت پرداخت می‌شود، تصریح کرد: صندوق با دریافت حق بیمه به صورت سالانه، روستاییان را در زمان پیری و یا ناتوانی حمایت می کند.

معزز، خاطرنشان کرد: این صندوق بر پایه نظام تأمین اجتماعی و با هدف رفاه، آرامش و آسایش اقشار روستایی و عشایر تشکیل شده و مطابق با تعاریف بین‌المللی خدمات مترقی و استاندارد ارائه می‌دهد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان جامعه هدف این صندوق را شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، کشاورزان چه ساکن روستا باشند یا نباشند و افراد ساکن روستا عنوان کرد و توضیح داد: مشاغل ۲۳۰ گانه بخش‌های مختلف کشاورزی با تایید سازمان جهاد کشاورزی یا نظام صنفی کشاورزی محل سکونت خود می توانند به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان درآیند.

معزز اظهار داشت: مشاغل زیربخش قالی‌بافان، صنایع‌دستی، دامپزشکی، مکانیزاسیون، صنایع‌ تبدیلی و تکمیلی، امور دام، منابع طبیعی و تولیدات گیاهی نیز از جمله مشاغلی است که صاحبان آن‌ها می‌توانند از خدمات صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بهره‌مند شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان با اشاره به روش های پرداخت بیمه در این صندوق تصریح کرد: مراجعه به شعب بانک‌های کشاورزی و ملت، پرداخت از طریق درگاه اینترنتی rosta. ir و استفاده از دستگاه پوز که در اختیار کارگزاری‌ها قرار دارد روش‌های پرداخت حق بیمه سالانه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر است.

گفتنی است، ۹۸ واحد کارگزاری این صندوق در آذربایجان غربی فعالیت دارد.

 ماموریت اصلی صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر طبق قانون، رفاه، ایجاد امنیت اقتصادی، تامین آتیه برای روستاییان، پیشگیری از فقر مزمن روستایی، ایجاد ثبات اقتصادی در روابط تولیدی، حفظ ارزش‌های مهم جامعه روستایی، افزایش بهره‌وری نیروی کار در تولیدات کشاورزی و دستیابی به توسعه مبتنی بر عدالت اجتماعی است.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا