اخبار
کد خبر : 13031 ۱۴۰۰/۰۳/۱۰   ۱۷:۴۸:۲۸

معاون محیط زیست طبیعی آذربایجان غربی:
تیراندازی و شکار در مرزهای زمینی آذربایجان غربی ممنوع شد

 

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: هر گونه تیراندازی و شکار در مرزهای زمینی کشور و به تبع آن مرزهای استان طبق آگهی روزنامه رسمی شماره 22174 مورخ 1400.02.15 ممنوع شد.

به گزارش نای قلم، حجت جباری در گفتگویی اظهار کرد: طول مرز آبی و خاکی استان با کشورهای همسایه در مجموع ۸۲۳ کیلومتر است که ۱۳۵ کیلومتر آن مرز آبی با جمهوری های خود مختار نخجوان، ۴۸۸ کیلومتر مرز خاکی با ترکیه و 200 کیلومتر مرز خاکی با عراق است که طبق آگهی روزنامه رسمی در این نوار مرزی به عمق هفت کیلومتر داخل مرزهای کشور، شکار و تیراندازی از تاریخ ۱۵ اردیبهشت سال جاری به مدت پنج سال ممنوع شده است.

وی بیان کرد: به استناد این آگهی رسمی شکار در تالاب‌های واقع در این نوار مرزی از جمله دریاچه سد، رودخانه ارس و تالاب شیبلو در شهرستان پلدشت، تالاب بورالان، یاریم قیه و آق گل در شهرستان ماکو و تالاب های پیراحمد و ناور در شهرستان چالدران  نیز ممنوع است، که در صورت مشاهده هر گونه شکار و صید، مأموران یگان حفاظت محیط زیست با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد کرد.

جباری خاطرنشان کرد: ممنوعیت شکار در نوار مرزهای زمینی کشور به عرض هفت کیلومتر از سال ۱۳۹۴ با اولین آگهی رسمی در کشور به مدت پنج سال به اجرا درآمد و در اردیبهشت امسال تمدید شده است.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا