اخبار
کد خبر : 13022 ۱۴۰۰/۰۳/۰۹   ۲۱:۲۱:۱۷

سرپرست آب منطقه‌ای استان خبر داد؛
کاهش 32 درصدی رواناب ورودی دشت‌های آذربایجان غربی

 

سرپرست آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: رواناب ورودی دشت‌های استان در ایستگاه‌های مبنا حدود ۳۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش نای قلم، مسعود طالبیان در گفتگویی اظهار کرد: بارش سال آبی جاری ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به میزان ۲۷۸ میلیمتر و سال آبی گذشته  ۳۶۷.۳میلیمتر بوده که کاهش ۲۴.۳ درصدی را شاهد بودیم و حجم آب معادل برف در استان نسبت به سال گذشته نیز کاهش حدود ۶۰ درصدی داشته است.

وی با اشاره به حجم مخازن سدهای استان نیز گفت: سدهای در حال بهره‌برداری استان به تعداد ۱۴ سد، شامل سدهای بوکان، مهاباد، حسنلو، ساروق، زولا، دریک، شهرچای، بارون، شهید قنبری، آغ‌چای،ارس ۲، قیقاج، کرم آباد و سیلوه است که حجم آب ذخیره در سدهای مذکور تا تاریخ ۴ خرداد معادل یک هزار و 317 میلیون مترمکعب است.

طالبیان ادامه داد: حجم نظیر سال گذشته سدها معادل یک هزار و 515 میلیون مترمکعب بوده که آمار مقایسه ای نسبت به مدت مشابه سال آبی قبل کاهش ۱۳ درصدی را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه میزان حجم آب ورودی رودخانه ها به دشت های استان در هفت ماهه سال آبی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به میزان یک هزار و 716 میلیون متر مکعب بوده است، گفت:  در سال آبی گذشته حجم مربوطه به میزان 2 هزار و 527 میلیون متر مکعب بود که کاهش حدود ۳۲ درصدی نسبت به سال آبی گذشته داشته است.

سرپرست آب منطقه‌ای استان خاطرنشان کرد: همانگونه که اشاره شد رواناب ورودی دشت های استان در ایستگاه‌های مبنا حدود ۳۲ درصد کاهش را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: آبخوان های استان به طور متوسط نسبت به سال گذشته تا آخر اسفند ماه با تغییر پنج سانتی متری کاهش داشته که نشان دهنده وضعیت نرمال آنها است.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا