Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 13020 ۱۴۰۰/۰۳/۰۹   ۲۱:۱۰:۳۱

سرپرست مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی استان مطرح کرد؛
اجرای طرح سایبان در باغات سیب درختی آذربایجان غربی

 

سرپرست مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: طرح ایجاد سایبان باغات در شهرستان ارومیه و مهاباد در سطح 10 هزار متر مربع از باغات سیب پایه رویشی در حال اجراست.

به گزارش نای قلم، جلال بوتراب امروز در گفتگوی خبری اظهار کرد: این طرح در راستای پیشگیری از مخاطرات حوادث غیرمترقبه در باغات میوه از جمله تگرگ، سرمازدگی، آفتاب سوختگی اجرا می‌شود.

بوتراب تصریح کرد: میزان اعتبارهزینه شده برای اجرای این طرح در سه قطعه از باغات سیب پایه رویشی از محل اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه به مبلغ 10 میلیارد ریال است .

وی با بیان اینکه احداث سایبان یک نوع شیوه نوین حفاظت و مدیریت در باغات است، بیان کرد: در این روش با استفاده از پوشش های خاصی مانند سایه اندازها و توری های ضد تگرگ نسبت به کنترل یک یا چند عامل از عوامل محیطی زنده و غیرزنده موثر در تولید محصولات کشاورزی و باغبانی اقدام می‌شود.

بوتراب در ادامه همچنین با اشاره به مزایای استفاده از این طرح افزود: اجرای این طرح باعث جلوگیری از تبخیر و تعرق، کاهش مصرف آب، جلوگیری از ایجاد خسارت و در نتیجه افزایش کمی و کیفی محصولات باغی می‌شود.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا